Menu

Αμύγδαλα: Η ελληνική υπερτροφή

  • Γράφτηκε από τον 
Αμύγδαλα: Η ελληνική υπερτροφή

Ένας πολύ θρεπτικός ξηρός καρπός ο οποίος καλλιεργείται σε αφθονία στα ελληνικά εδάφη είναι τα αμύγδαλα. Τα αμύγδαλα περιέχουν 570 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια, είναι δηλαδή ένα πυκνό ενεργειακά τρόφιμο.


Είναι πλούσια σε πρωτεΐνη και σε καλά λιπαρά οξέα καθώς είναι χαμηλά σε κορεσμένα, υψηλά σε μονοακόρεστα και σε ω-3 λιπαρά οξέα. Είναι πολύ καλές πηγές μικροθρεπτικών συστατικών, όπως καλίου, ασβεστίου, μαγνησίου, βιταμίνης Ε. Το κάλιο είναι ένα στοιχείο που ρυθμίζει την ηλεκτρολυτική ισορροπία και ανταγωνίζεται το νάτριο, βοηθώντας έτσι στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Το μαγνήσιο είναι ένα μεταλλικό στοιχείο το οποίο συμμετέχει σε σημαντικές κυτταρικές διεργασίες στο σώμα μας. Επίσης, η υψηλή περιεκτικότητά τους σε ασβέστιο τα καθιστά πολύ καλή επιλογή για άτομα τα οποία δεν μπορούν να καταναλώνουν γαλακτοκομικά, όπως τα άτομα με δυσανεξία στη λακτόζη, οι χορτοφάγοι ή τα άτομα που νηστεύουν. Η βιταμίνη Ε, είναι μια αντιοξειδωτική βιταμίνη, η οποία οδηγεί σε μείωση του οξειδωτικού στρες, ενισχύοντας έτσι την άμυνα του οργανισμού και βοηθώντας στην πρόληψη πολλών ασθενειών. Μόλις μια χούφτα αμύγδαλα μας προσφέρει το 1/3 της βιταμίνης Ε που πρέπει να προσλαμβάνουμε καθημερινά.

Σε μία μεγάλη μετα ανάλυση που επιχείρησε να συσχετίσει την επίδραση της κατανάλωσης ξηρών καρπών και κατ επέκταση και των αμυγδάλων στο σωματικό βάρος, έδειξε πως η συστηματική κατανάλωσή τους δε φάνηκε να συνδέεται με αύξηση του δείκτη μάζας σώματος και της περιφέρειας μέσης. Δηλαδή, η συστηματική μέτρια κατανάλωση ξηρών καρπών δε συνδέεται με αύξηση του σωματικού βάρους. Μία πιθανή εξήγηση γι’ αυτό, είναι ότι η κατανάλωση των ξηρών καρπών αντικαθιστά τις περισσότερες φορές σνακ με πολλές θερμίδες, καθώς επίσης πως η υψηλή περιεκτικότητα των αμυγδαλών σε πρωτεΐνες οδηγεί σε αύξηση κορεσμού, ικανοποιεί το αίσθημα πληρότητας και οδηγεί σε μείωση της πρόσληψης των θερμίδων στο αμέσως επόμενο γεύμα.
 
Επίσης, έχει φανεί πως η συστηματική κατανάλωση αμυγδάλων έχει ευεργετικά αποτελέσματα στα επίπεδα γλυκόζης, ινσουλίνης νηστείας και λιπιδίων αίματος σε άτομα με σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2.
 
Αρκετές επιστημονικές μελέτες έχουν τονίσει τις θετικές επιδράσεις των αμυγδάλων και στο λιπιδιαμικό προφίλ και στην προστασία από καρδιαγγειακά νοσήματα, αφού έχει φανεί πως μειώνουν την LDL («κακή» χοληστερόλη) και την ολική χοληστερόλη.
 
Πολύ σημαντικό είναι να τονιστεί πως πάντα μιλάμε για μέτριες ποσότητες κατανάλωσης, όπως για παράδειγμα 1 χούφτα αμύγδαλα που αντιστοιχεί περίπου σε 28 γρ. αμύγδαλα και η οποία αποδίδει 160 θερμίδες . Ένας πολύ καλός τρόπος να τα εντάξετε στη διατροφή σας, είναι στο πρωινό ή στο βραδινό σας γεύμα συνοδεύοντάς τα με γάλα ή γιαούρτι, είτε σα σνακ ανάμεσα στα κυρίως γεύματά σας

Σαμαρά Ζωή
Κλινική Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, MSc

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια
επιστροφή στην κορυφή
  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
  3. ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ
Φεβρουαρίου 12, 2017

Απίστευτο! Παρουσιάστρια ειδήσεων μας δείχνει το…

Η 38χρονη Ιταλίδα παρουσιάστρια ειδήσεων, Κοστάνζα Καλαμπρέζε, έπαθε…
Φεβρουαρίου 08, 2017

Όταν οι γάτες κάνουν drifting!

Έχετε δει γάτα να μπαίνει με οπισθογωνία; Αν…
Ιανουαρίου 23, 2017

Εκατό άνθρωποι δείχνουν πώς φιλάνε… πάνω…

in PEOPLE

Εκατό άνθρωποι δείχνουν πώς φιλάνε… πάνω σε τζάμι!
Μαΐου 05, 2015

Τρεις Νέοι Πλανήτες Ανακαλύφθηκαν 54 Έτη…

Μια ομάδα αστρονόμων χρησιμοποιώντας τα επίγεια τηλεσκόπια στη…
Μαΐου 30, 2014

Οι Ταινίες της Εβδομάδας

in CINEMA

Maleficent ' Του Ρόμπερτ Στρόμπεργκ. Με τους Αντζελίνα…
Σεπτεμβρίου 19, 2014

Χάσε 100 θερμίδες χωρίς να το…

Θες να χάσεις άμεσα βάρος; Δες με ποιους…
Δεκεμβρίου 22, 2014

Παυσίπονα: Από ποιον καρκίνο προστατεύουν;

Η τακτική λήψη παυσίπονων φαρμάκων όπως η ασπιρίνη…
Μαΐου 27, 2016

Tι θα κάνει ο ταύρος με…

in PEOPLE

Οι ταυρομαχίες προκαλούν πάθη, έχουν φανατικούς φίλους αλλά…
next
prev