Menu

«Το Πεπρωμένο της Τζούπιτερ»

  • Γράφτηκε από τον 
«Το Πεπρωμένο της Τζούπιτερ»

Από τους δρόμους του Σικάγο σε απομακρυσμένους γαλαξίες, η ταινία «Το Πεπρωμένο της Τζούπιτερ» θα μας διηγηθεί την ιστορία της Τζούπιτερ Τζόουνς (Μίλα Κούνις). Την ημέρα που γεννήθηκε, τα αστέρια έδειχναν ότι προορίζεται για μεγάλα πράγματα. Ενήλικη πλέον, η Τζούπιτερ ονειρεύεται μεν τα αστέρια, ξυπνάει δε στην πεζή πραγματικότητα μιας καθαρίστριας σπιτιών με ένα σερί άτυχων περιστατικών.

Μόνο όταν ο Κέιν (Τσάνινγκ Τέιτουμ), ένας γενετικά τροποποιημένος πρώην στρατιωτικός κυνηγός, φτάνει στη Γη για να την εντοπίσει, αρχίζει να αντιλαμβάνεται τι της επιφυλάσσει η μοίρα. Η γενετική της υπογραφή την έχει χαρακτηρίσει ως την κληρονόμο μιας σπουδαίας κληρονομιάς που μπορεί να αλλάξει την ισορροπία στο σύμπαν. Η νέα ταινία των δημιουργών της τριλογίας «The Matrix» είναι προ των πυλών και οι φαν τους ανυπομονούν να βρεθούν για μια ακόμη φορά στο νέο φανταστικό σύμπαν που έχουν δημιουργήσει.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ

Το «Πεπρωμένο της Τζούπιτερ», σε σενάριο, σκηνοθεσία και παραγωγή των Γουατσόφσκι, είναι μια ταινία επιστημονικής φαντασίας που φέρει στοιχεία άλλων αγαπημένων genres των δημιουργών. Ένα θρίλερ με στοιχεία περιπέτειας, δομημένο γύρω από την ερωτική ιστορία δύο ανθρώπων που δεν θα είχαν γνωριστεί, αν δεν προέκυπτε ένα εξαιρετικά σπάνιο – αν όχι απίθανο – συγκλονιστικό γεγονός: μια Γενετική Επανάληψη, μια γέννηση δηλαδή ενός ανθρώπου με την ίδια ακριβώς γονιδιακή υπογραφή με κάποιον άλλο.

Αυτό ακριβώς είναι η Τζούπιτερ Τζόουνς, μια Γενετική Επανάληψη. Το γονιδιακό προφίλ της είναι πανομοιότυπο με αυτό μιας γυναίκας, που πριν πεθάνει μυστηριωδώς, έλεγχε μία από τις πιο ισχυρές οικογένειες του σύμπαντος. Έτσι η Τζούπιτερ – παρά την ταπεινή καταγωγή της – γίνεται κληρονόμος μιας αμύθητης περιουσίας και αναδεικνύεται ως ο άνθρωπος-κλειδί σε μια μνημειώδη μάχη για δύναμη, με την Γη σε οριακή κατάσταση. Για τους υπάρχοντες κληρονόμους της οικογένειας, αυτό την καθιστά στόχο.

Ξεκινώντας από το Σικάγο του σήμερα και διασχίζοντας το σύμπαν, η ταινία αποτελεί ένα συγκλονιστικό πανόραμα, με νότες μεγαλείου και στιγμές απειλής, καθώς μια νέα γυναίκα απαγκιστρώνεται από τη συνηθισμένη της ζωή για να γνωρίσει την πραγματική της ταυτότητα και να αντιμετωπίσει τους κινδύνους και τις ευθύνες που αυτό συνεπάγεται, για χάρη όχι μόνο του εαυτού της και όσων αγαπά, αλλά και ολόκληρου του πλανήτη. Σε αυτό το ταξίδι αυτογνωσίας θα ανακαλύψει την πραγματική δύναμη που κρύβει μέσα της και ίσως τον έρωτα της ζωής της.

«Αυτό που δημιούργησαν η Λάνα και ο Άντι Γουατσόφσκι ξεκίνησε από μοριακό επίπεδο και έφτασε τα όρια του σύμπαντος,» λέει ο Τσάνινγκ Τέιτουμ. Ο ηθοποιός πρωταγωνιστεί δίπλα στην Μίλα Κούνις στον ρόλο του Κέιν Γουάιζ, ενός επαγγελματία ανιχνευτή που στάλθηκε στη Γη από έναν εκ των αδελφών Άμπρασαξ προκειμένου να αιχμαλωτίσει την Τζούπιτερ, όταν επαληθεύεται η γονιδιακή της υπογραφή.

Σχεδόν άνθρωπος – με την εξαίρεση μιας γενετικής τροποποίησης με DNA λύκου που οξύνει τις ικανότητές του και περιορίζει τις προοπτικές του για μια κανονική ζωή – ο Κέιν γίνεται ο προστάτης της Τζούπιτερ μόλις συνειδητοποιεί ποια είναι στην πραγματικότητα και το τι πρόκειται να συμβεί αν επιτευχθεί η επιθυμία αυτών που την θέλουν νεκρή.

«Οι Γουατσόφσκι είναι γνωστοί για την καινοτομία τους και την φαντασία τους,» λέει ο Χιλ (ένας από τους παραγωγούς της ταινίας), «αλλά δεν κάνουν θέαμα για το θέαμα. Ό,τι κάνουν εξυπηρετεί την πλοκή. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, αυτό σημαίνει ότι έπρεπε να δημιουργηθούν πολλοί και διαφορετικοί κόσμοι, που το καθένα έπρεπε να έχει τα δικά του πλάσματα, τις δικές του τεχνολογίες, τους δικούς του τρόπους να μεταφέρει ανθρώπους στο διάστημα και τις δικές του τεχνικές πολέμου.»

Στόχος των δημιουργών ήταν να σκηνοθετήσουν - παρουσιάσουν κατάλληλα την αποκάλυψη της αλήθειας στην ταραγμένη και δύσπιστη Τζούπιτερ: η ανθρωπότητα δεν κατάγεται από την Γη. Η Γη είναι ένα μόνο στοιχείο ενός μεγαλύτερου συστήματος και μιας κοινωνικής ιεραρχίας που χρονολογείται πάνω από ένα δισεκατομμύριο χρόνια και αποτελεί ένα ακόμη περιουσιακό στοιχείο του επιβλητικού Μπάλεμ Άμπρασαξ (Έντι Ρέντμεϊν). Παρόλο που δημιουργήθηκαν από το ίδιο DNA αιώνες πριν, η οικογένεια Άμπρασαξ εκπροσωπεί έναν πολιτισμό τόσο εξελιγμένο που θεωρεί τους ανθρώπους στη Γη αναλώσιμους: μια πηγή εσόδων που μπορούν να καλλιεργούν για να εξυπηρετούν τους σκοπούς τους και να εκμεταλλεύονται.

Όσο κι αν τρομάζει αυτό τη Τζούπιτερ, άλλο τόσο την σοκάρει η συνειδητοποίηση ότι με κάποιο τρόπο, εκείνη αποτελεί τη λύση του προβλήματος. Για να τα καταφέρει όμως, η Τζούπιτερ πρέπει να ξεπεράσει τις αμφιβολίες και τους περιορισμούς της και να βρει το κουράγιο και την τόλμη να διεκδικήσει το πατρογονικό της και να εκπληρώσει το πεπρωμένο της.

«Οι ιστορίες παίρνουν αξία από την αξία των κακών τους,» λέει η Λάνα. «Εμείς αποφασίσαμε να πλάσουμε μια οικογένεια κακών που αποτελούν τη διαστρεβλωμένη αντανάκλαση της οικογένειας της Τζούπιτερ. Όλοι μας έχουμε εκμεταλλευτεί ή εκβιάσει κάποιον, όπως οι οικογένειες Άμπρασαξ και Μπολότνικοφ. Όλοι έχουμε θέσει εαυτόν πάνω από κάποιον άλλο και έχουμε δώσει μεγαλύτερη σημασία στον πλούτο και στο κοινωνικό στάτους απ’ όσο θα έπρεπε. Παρά το μέγεθος του σύμπαντος, θεωρήσαμε σημαντικό οι χαρακτήρες να διατηρήσουν την ανθρώπινη διάστασή τους, αντανακλώντας τον καλύτερο και τον χειρότερο εαυτό που έχουμε όλοι μας.»

«Όπως πολλοί από εμάς,» προσθέτει η Κούνις, «η Τζούπιτερ δεν ξέρει τι αξίζει ή τι μπορεί να πετύχει, ή αν η ζωή μπορεί να επιφυλάσσει κάτι διαφορετικό από αυτό που βιώνει. Είναι σαν να ζει στον αυτόματο μέχρι που κάποιος ή κάτι έρχεται και την ταρακουνά. Νομίζω ότι πολλοί έχουν βιώσει κάτι αντίστοιχο και μπορούν να ταυτιστούν. Εγώ τουλάχιστον μπορώ. Κάποιες φορές δεν ξέρεις ποιον δρόμο πρέπει να ακολουθήσεις ή ποιον δρόμο έχεις ήδη πάρει, μέχρι που σου συμβαίνει κάτι που σε κάνει να αναλογιστείς ότι η ζωή είναι κάτι παραπάνω.»

Στο ταξίδι αυτό, η Τζούπιτερ δεν είναι μόνη. Έχει στο πλευρό της τον Κέιν. Πολύ σύντομα θα συνειδητοποιήσουν ότι ενώνοντας τις δυνάμεις τους μπορούν να καταφέρουν περισσότερα. Όταν ανακαλύπτουν το πλήρες σχέδιο των Άμπρασαξ, καταλαβαίνουν ότι αυτό που διακυβεύεται δεν είναι μόνο η τύχη της Γης αλλά και πολλών ακόμα πλανητών και ζωών.

Η ταινία εγείρει κάποια από τα ερωτήματα που αιχμαλώτιζαν ανέκαθεν το ενδιαφέρον μας. Όπως λέει ο Άντι Γουακόφσκι «πραγματεύεται την ιδέα του ποιοι είμαστε, του ποια είναι η θέση μας στο σύμπαν. Είμαστε μόνοι μας ή υπάρχει ζωή σε άλλους πλανήτες;»

ΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΚΟΣΜΟΥΣ

«Θέλαμε να αιχμαλωτίσουμε την ομορφιά και τη λεπτομέρεια του δικού μας κόσμου και να την μεταφέρουμε στην μεγάλη οθόνη» λέει η Λάνα Γουατσόφσκι. «Επίσης θέλαμε να κάνουμε αυτό που οι περισσότερες ταινίες επιστημονικής φαντασίας αποφεύγουν. Να βάλουμε διαφορετικές αισθητικές προσεγγίσεις τη μία απέναντι στην άλλη: το φουτουριστικό κόνσεπτ του Guggenheim Museum στο Μπιλμπάο της Ισπανίας απέναντι στο γοτθικό μπαρόκ του Βρετανικού Μουσείου.»

Η ιστορία ξεκινά στο αναγνωρίσιμο σύγχρονο Σικάγο και μεταφέρεται στην άκρη του σύμπαντος. Το κοινό ταξιδεύει σε ένα διυλιστήριο, που αποτελεί την αυστηρή κατοικία του Μπάλεμ στον Δία, στο Αλκαζάρ της Κάλικ, ένα γαλήνιο παλάτι στον φανταστικό πλανήτη Σερίζ έξω από το ηλιακό μας σύστημα, στο πολυτελές διαμέρισμα του Τάιτους, που βρίσκεται σε ένα τεράστιο κρουαζιερόπλοιο και στον πλανήτη Όρους, όπου υποτίθεται ότι γεννήθηκε πριν από εκατομμύρια χρόνια η ανθρωπότητα και πλέον λειτουργεί ως αρχείο.

«Ο σχεδιασμός της ταινίας ήταν τεράστιο εγχείρημα», λέει ο Γκραντ Χιλ. «Είχαμε μια τεράστια ομάδα σχεδιασμού. Όταν πλάθεις ολόκληρους κόσμους, πρέπει να επινοήσεις τα πάντα και όλα να διέπονται από μια συγκεκριμένη λογική: πρέπει να σκεφτείς πώς ζουν, πώς κινούνται, τι φορούν. Κάθε κόσμος έχει τη δική του ιστορία, τη δική του μυθολογία, τους δικούς του τρόπους μετακίνησης, τον δικό του τρόπο ντυσίματος και αυτό έπρεπε να αποδώσουμε.»

Για τις ανάγκες της ταινίας, οι Γουατσόφσκι συνεργάστηκαν με παλιούς γνώριμους, όπως ο Χιου Μπέιταπ για την εκτέλεση παραγωγής, ο διευθυντής φωτογραφίας Τζον Τολ, ο μοντέρ Αλεξάντερ Μπέρνερ, η ενδυματολόγος Κιμ Μπάρετ, ο μακιγιέρ Τζέρεμι Γούντχεντ, και ο διευθυντής οπτικών εφέ Νταν Γκλας. Επίσης, ο περίφημος σχεδιαστής ειδικών οπτικών εφέ Τζον Γκέτα, βραβευμένος με Όσκαρ για το “The Matrix”, προσέφερε τις συμβουλευτικές του υπηρεσίες.

Οι Γουατσόφσκι επέλεξαν μια ασυνήθιστη προσέγγιση, ζητώντας από τον μουσικοσυνθέτη Μάικλ Τζάκινο να συνθέσει τη μουσική πριν την έναρξη των γυρισμάτων, αναδεικνύοντας έτσι τη μουσική επένδυση – που κυμαίνεται από έντονη και εμβατηριακή, ως αισθαντική και διακριτική – σε έναν ακόμα παράγοντα έμπνευσης για το επιτελείο της ταινίας.

ΠΤΗΣΕΙΣ, ΜΑΧΕΣ ΚΑΙ ΜΠΟΤΕΣ ΑΝΤΙ-ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ

Για τις σκηνές με εναέρια δράση χρειάστηκαν οκτώ μήνες σχεδιασμού με τη βοήθεια διάφορων ειδικών. «Ήταν μια πολυδιάστατη προσπάθεια», λέει ο παραγωγός. «Έπρεπε να κλείνουμε ολόκληρα τμήματα του κέντρου της πόλης νωρίς το πρωί και αργά το βράδυ επί δύο εβδομάδες, πράγμα που σήμαινε ότι έπρεπε να εκκενώνουμε όλη την περιοχή, ώστε να μπορούν τα ελικόπτερα από τα οποία κρέμονταν οι αντικαταστάτες της Μίλα και του Τσάνινγκ, καθώς και το ελικόπτερο με τις κάμερες, να εκτελούν χαμηλές πτήσεις. Ένα τρίτο ελικόπτερο τραβούσε ταυτόχρονα πλάνα των κτιρίων προκειμένου να απεικονίσουμε μετά με χιλιάδες οπτικά εφέ το σχεδόν ολοσχερώς κατεστραμμένο κέντρο του Σικάγο».

Σημαντικό κομμάτι για την αληθοφάνεια της δράσης της ταινίας είναι ο τρόπος με τον οποίο κινείται ο Κέιν. Δεν πετάει με την παραδοσιακή έννοια ούτε έχει κάποιου είδους όχημα. Παρόλα αυτά επιταχύνει, εφορμά κάθετα, αλλάζει κατεύθυνση και ροπή σε κλάσματα δευτερολέπτου.

Το μυστικό βρίσκεται στις μπότες του. «Δεν είναι μπότες με προωθητήρες,» λέει ο πρωταγωνιστής. «Μπορούν να αντιστρέφουν τη δύναμη της βαρύτητας, επιτρέποντάς του να γλιστρά στον αέρα.» Στην πραγματικότητα, πρόκειται για πατίνια, τον οποίων οι ρόδες σβήστηκαν στο post-production. Ο ηθοποιός, χρησιμοποιώντας ένα σύστημα από πλατφόρμες, ράμπες και σχοινιά κατάφερε να αποδώσει την αίσθηση της εναέριας πλοήγησης.

Για να εκπαιδευτεί κατάλληλα ο Τέιτουμ, οι άνθρωποι της παραγωγής ζήτησαν τη βοήθεια των καλύτερων του είδους, μεταξύ των οποίων ήταν ο επαγγελματίας σκέιτερ Κόρι Μίλερ από την Καλιφόρνια και ο Ταΐγκ Κρις από τη Γαλλία.

«Ένας από τους λόγους που δέχτηκα τον ρόλο ήταν ότι ήθελα να κάνω κάποια από αυτά που ανέκαθεν απολάμβανα να βλέπω στις ταινίες. Ο ρόλος μου έδινε αυτή τη δυνατότητα,» λέει ο Τέιτουμ. «Μου αρέσει να μαθαίνω καινούργια πράγματα και να πιέζω τον εαυτό μου.» Ο Τέιτουμ εκτέλεσε τις περισσότερες επικίνδυνες σκηνές με την Μίλα Κούνις κυριολεκτικά δεμένη στην πλάτη του.

ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΣΤΥΛ

«Γιατί πρέπει τα διαστημόπλοια να είναι τόσο άσχημα;» αναρωτιέται χιουμοριστικά η Λάνα. «Μοιάζουν με φορτηγά πλοία. Κι όμως, αν εξετάσουμε την ιστορία των μεταφορών, από τις άμαξες μέχρι τα αυτοκίνητα και από τα πλοία μέχρι τα αεροπλάνα, οι άνθρωποι – και ειδικά οι πλούσιοι άνθρωποι – ανέκαθεν ταξίδευαν με απαράμιλλο στυλ. Αυτή ήταν μία από τις πρώτες συζητήσεις που κάναμε με τον Χιου, τον Νταν και τον Τζον Γκέτα.»

Αυτή η αίσθηση πολυτέλειας αποτέλεσε και τον κρίσιμο παράγοντα για τη δημιουργία των οχημάτων. Με μόνη εξαίρεση το πλοίο του Τάιτους που χρησιμεύει περισσότερο ως πλωτό ανάκτορο, οι Γουατσόφσκι οραματίστηκαν ένα στόλο από ευκίνητα διαστημόπλοια, τα οποία θα ήταν τόσο λειτουργικά όσο και κομψά. Κάθε ένα από αυτά διαθέτει τη δική του ομορφιά, έμπνευση για την οποία αποτέλεσε η ίδια η οργανική φύση – κάποια μοιάζουν με έντομα ή αρπακτικά – με εξαρτήματα που μπορούν να λειτουργήσουν ως ιστία, φτερά ή λεπίδες.

ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ, ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΚΑΙ ΒΡΟΧΗ ΑΠΟ ΚΡΥΣΤΑΛΛΑ

Η ενδυματολόγος Κιμ Μπάρετ, συνεργάτιδα των Γουατσόφσκι στο «The Matrix», ξεκίνησε να σχεδιάζει τα κοστούμια 18 μήνες πριν τα γυρίσματα. Σε συνεργασία με τον Τζέρεμι Γούντχεντ, επικεφαλή μακιγιάζ και κομμώσεων, επιμελήθηκε το στυλ εκατοντάδων πλασμάτων σε πολλούς και διαφορετικούς κόσμους.

Τα όμοια με λύκο χαρακτηριστικά του Κέιν προδίδονται από την ελαφρά παραμόρφωση των αυτιών του και την τραχιά υφή των μαλλιών του.

Η εμφάνιση της Τζούπιτερ όμως, ήταν αυτή που απαιτούσε τις πιο εντυπωσιακές μεταμορφώσεις καθώς από μια συνηθισμένη γήινη με σπορ ρούχα έπρεπε να την μετατρέψουν σε μια γυναίκα βασιλικής καταγωγής με υπέρλαμπρα ρούχα. «Το πολύ διασκεδαστικό τόσο για το κοινό όσο και για μένα ως ενδυματολόγο, είναι να παρακολουθούμε το αλά Σταχτοπούτα ταξίδι της: από κάποια που έτριβε τα πατώματα μεταμορφώνεται σε πριγκίπισσα χωρίς να χάνει ούτε στιγμή τον πραγματικό εαυτό της.»

Το αποκορύφωμα αυτής της μεταμόρφωσης είναι η λευκή τουαλέτα που φοράει η Τζούπιτερ ενώ βρίσκεται στο πλοίο του Τάιτους. «Δεν ήταν ένα απλό φόρεμα,» λέει. «Ήταν διακοσμημένο με εκατοντάδες χειροποίητα λουλούδια, με ραμμένα κρύσταλλα Swarovski. Για τη βάση του φορέματος, χρησιμοποιήσαμε ένα πολύ ελαφρύ αλλά ανθεκτικό υλικό που κατασκευάσαμε με 3D εκτύπωση.» Η ίδια τεχνική χρησιμοποιήθηκε και για κάποια από τα κοσμήματα. Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε ήταν νάιλον, το οποίο μετά επιχρυσώθηκε.


Πρωταγωνιστούν:

Τσάνινγκ Τέιτουμ, Μίλα Κούνις, Σον Μπιν, Έντι Ρέντμεϊν,

Ντάγκλας Μπουθ, Τιμ Πίγκοτ-Σμιθ, Τάπενς Μίντλετον, Τέρι Γκίλιαμ

Σκηνοθεσία - Σενάριο: Άντι & Λάνα Γουατσόφσκι

Παραγωγή: Γκραντ Χιλ, Άντι Γουατσόφσκι, Λάνα Γουατσόφσκι
Φωτογραφία: Τζον Τολ
Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Χιου Μπέιταπ

Μοντάζ: Αλεξάντερ Μπέρνερ

Μουσική: Μάικλ Τζιακίνο

Κοστούμια: Κιμ Μπάρετ

Διάρκεια: 127’

Ημερομηνία Εξόδου: 5 Φεβρουαρίου
Διανομή: Tanweer

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια
επιστροφή στην κορυφή
  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
  3. ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ
Φεβρουάριος 12, 2017

Απίστευτο! Παρουσιάστρια ειδήσεων μας δείχνει το…

Η 38χρονη Ιταλίδα παρουσιάστρια ειδήσεων, Κοστάνζα Καλαμπρέζε, έπαθε…
Φεβρουάριος 08, 2017

Όταν οι γάτες κάνουν drifting!

Έχετε δει γάτα να μπαίνει με οπισθογωνία; Αν…
Ιανουάριος 23, 2017

Εκατό άνθρωποι δείχνουν πώς φιλάνε… πάνω…

in PEOPLE

Εκατό άνθρωποι δείχνουν πώς φιλάνε… πάνω σε τζάμι!
Σεπτέμβριος 12, 2014

Σώσε τη ζωή σου τρώγοντας αγκινάρες

Σύμφωνα με νέα αμερικανική έρευνα πάνω σε ασθενείς…
Οκτώβριος 14, 2015

ΤΟ ΝΟΥ ΣΑΣ! Οι 4 καθημερινές…

Υπάρχει ένας συνδυασμός τεσσάρων καθημερινών συνηθειών που σύμφωνα…
Οκτώβριος 21, 2014

Aράχνη σε μέγεθος κουταβιού που τρώει…

  Ο εντομολόγος και φωτογράφος του Μουσείου Συγκριτικής…
Μάιος 21, 2014

Tον Οκτώβριο το iPad mini

in GADGETS

Είναι γνωστό ότι ο Steve Jobs είχε απορρίψει…
Αύγουστος 05, 2014

Να πώς θα βάλεις τέλος στο…

Η υγρασία –ένα από τα χαρακτηριστικά του ελληνικού…
Νοέμβριος 24, 2014

Η μεγαλύτερη Ελληνική λέξη!

Η "πλούσια" Ελληνική γλώσσα, φαίνεται πως περιέχει και…
Σεπτέμβριος 11, 2015

Stefan Pabst: ζωγραφίζει τρισδιάστατα

in PEOPLE

Ο Stefan Pabst είναι ιδιαίτερα ικανός με το…
Οκτώβριος 27, 2015

Η αεροβική γυμναστική που θα σας…

Η αεροβική γυμναστική που θα σας απογειώσει!
Ιούνιος 18, 2015

Καλλιστεία… οπισθίων Miss Reef 2015 και…

Το ωραίο πρέπει να αναγνωρίζεται και -γιατί όχι;-…
next
prev