Επιστήμονες: Το σύμπαν επεκτείνεται γρηγορότερα απ' ότι πιστεύαμε

• Γράφτηκε από τον
Επιστήμονες: Το σύμπαν επεκτείνεται γρηγορότερα απ' ότι πιστεύαμε

Ο νέος υπολογισμός βασίζεται σε μετρήσεις των αποστάσεων από περίπου 2.400 άστρα σε 19 γαλαξίες. Οι νέες εκτιμήσεις έχουν μεγαλύτερη ακρίβεια από ποτέ και μειώνουν μόνο στο 2,4% το ποσοστό αβεβαιότητας για τον ρυθμό επέκτασης του σύμπαντος. Οι προσπάθειες συνεχίζονται για να κατέβει η αβεβαιότητα περαιτέρω στο 1%.

Με βάση τις νέες μετρήσεις, ο ρυθμός επέκτασης, γνωστός και ως «σταθερά του Χαμπλ», εκτιμάται ότι είναι 73,2 χιλιόμετρα ανά δευτερόλεπτο ανά μεγαπαρσέκ (ένα μεγαπαρσέκ ισοδυναμεί με 3,26 εκατομμύρια έτη φωτός). Αυτό σημαίνει ότι οι κοσμικές αποστάσεις ανάμεσα στα ουράνια σώματα (και τη Γη) θα διπλασιασθούν σε 9,8 δισεκατομμύρια χρόνια.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον νομπελίστα Άνταμ Ρις του διαστημικού ινστιτούτου Space Telescope Science Institute και του Πανεπιστημίου Τζον Χόπκινς στη Βαλτιμόρη, θα κάνουν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστροφυσικής The Astrophysical Journal.

«Αυτή η αναπάντεχη ανακάλυψη μπορεί να μας δώσει σημαντικές ενδείξεις για να κατανοήσουμε αυτά τα μυστηριώδη τμήματα του σύμπαντος, που αποτελούν το 95% του παντός και δεν εκπέμπουν φως, όπως είναι η σκοτεινή ενέργεια, η σκοτεινή ύλη και η σκοτεινή ακτινοβολία», δήλωσε ο Άνταμ Ρις.

Όμως και η νέα εκτίμηση αποτελεί ένα αίνιγμα για τους επιστήμονες, καθώς διαφέρει σημαντικά από τον ρυθμό επέκτασης του σύμπαντος που προκύπτει με βάση μετρήσεις της κοσμικής μικροκυματικής ακτινοβολίας υποβάθρου μετά τη «Μεγάλη Έκρηξη», τις οποίες έχουν κάνει ήδη οι δορυφόροι «Πλανκ» του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος και WMAP της NASA. Σύμφωνα με αυτές τις μετρήσεις, η «σταθερά του Χαμπλ» είναι 9% και 5% μικρότερη αντίστοιχα, σε σχέση με τις υπολογισμούς με τη βοήθεια του τηλεσκοπίου «Χαμπλ».

Όπως είπε ο νομπελίστας, η μεγάλη πρόκληση είναι να βρεθεί μια «γέφυρα» ανάμεσα στους διαφορετικούς υπολογισμούς. Τόνισε επίσης ότι μια εξήγηση για τον ταχύτερο ρυθμό του σύμπαντος είναι ότι η σκοτεινή ενέργεια απομακρύνει τους γαλαξίες μεταξύ τους με ακόμη μεγαλύτερη δύναμη από ό,τι είχε υποτεθεί έως τώρα. Άλλες πιθανές εξηγήσεις είναι ότι η σκοτεινή ύλη διαθέτει περίεργα και απρόσμενα χαρακτηριστικά, ότι στο σύμπαν δρα μια σκοτεινή ακτινοβολία από ένα άγνωστο υποατομικό ωματίδιο ή ότι η γενική θεωρία σχετικότητας (βαρύτητας) του Αϊνστάιν δεν είναι πλήρης.

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια
επιστροφή στην κορυφή
  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
  3. ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ
Φεβρουάριος 12, 2017

Απίστευτο! Παρουσιάστρια ειδήσεων μας δείχνει το…

Η 38χρονη Ιταλίδα παρουσιάστρια ειδήσεων, Κοστάνζα Καλαμπρέζε, έπαθε…
Φεβρουάριος 08, 2017

Όταν οι γάτες κάνουν drifting!

Έχετε δει γάτα να μπαίνει με οπισθογωνία; Αν…
Ιανουάριος 23, 2017

Εκατό άνθρωποι δείχνουν πώς φιλάνε… πάνω…

in PEOPLE

Εκατό άνθρωποι δείχνουν πώς φιλάνε… πάνω σε τζάμι!
Μάρτιος 17, 2015

Τέλος ο Internet Explorer από τα…

H Microsoft καταργεί τον πασίγνωστο για πάρα πολλά…
Σεπτέμβριος 16, 2014

Αυτά θα είναι τα νέα Windows…

Η Microsoft αναπτύσσει ένα λειτουργικό σύστημα το οποίο…
Νοέμβριος 15, 2014

Όταν μιλάς σε φωνακλάδες , πρόσεχε…

Οι φωνακλάδες άνθρωποι έχουν το δικό τους κώδικα…
Αύγουστος 20, 2014

ΜΙΝΕΣΟΤΑ: Εξελέγη Δήμαρχος ο σκύλος Ντιούκ!

Τελικά υπάρχουν πολλά ζώα που ακολουθούν καριέρα πολιτικού.…