Aίγινα1958: Γιατί η Αλίκη Βουγιουκλάκη ούρλιαζε στα γυρίσματα ταινίας;
Ηταν τέλη Αυγούστου του 1957 όταν το κινηματογραφικό συνεργείο του παραγωγού και σκηνοθέτη Ανδρέα Λαμπρινού κατέφθασε στο νησί της Αίγινας για τα γυρίσματα του «Διακοπές στην Αίγινα», της εμβληματικής, όπως απεδείχθη αργότερα, ταινίας για το νησί του Σαρωνικού. Εκείνα τα χρόνια τα σχολεία άνοιγαν την 1η Σεπτεμβρίου, επομένως το νησί είχε αρχίσει σιγά-σιγά να αδειάζει. Οι παραθεριστές επέστρεφαν στα σπίτια τους.
Ηταν τέλη Αυγούστου του 1957 όταν το κινηματογραφικό συνεργείο του παραγωγού και σκηνοθέτη Ανδρέα Λαμπρινού κατέφθασε στο νησί της Αίγινας για τα γυρίσματα του «Διακοπές στην Αίγινα», της εμβληματικής, όπως απεδείχθη αργότερα, ταινίας για το νησί του Σαρωνικού. Εκείνα τα χρόνια τα σχολεία άνοιγαν την 1η Σεπτεμβρίου, επομένως το νησί είχε αρχίσει σιγά-σιγά να αδειάζει. Οι παραθεριστές επέστρεφαν στα σπίτια τους.
Κατά κάποιον τρόπο λοιπόν η παραγωγή πιάστηκε στον ύπνο, γιατί τα κέντρα στα οποία επρόκειτο να γίνουν σημαντικά γυρίσματα της κοσμοπολίτικης αισθηματικής περιπέτειας με τους Αλίκη Βουγιουκλάκη , Ανδρέα Μπάρκουλη και Λάμπρο Κωνσταντάρα ήταν άδεια. Η λύση ήταν οι ντόπιοι. Η παραγωγή στράφηκε για βοήθεια στους ελάχιστους κατοίκους που είχαν απομείνει, ανάμεσα στους οποίους και η εφηβική παρέα της 18χρονης τότε Μαίρης Γαλάνη-Κρητικού που λίγο αργότερα επρόκειτο να φύγει για σπουδές στο εξωτερικό. «Αν δεν κάναμε τους κομπάρσους από ΄δώ κι από ΄κεί, το φιλμ δεν θα γυριζόταν» λέει σήμερα χαμογελώντας η κυρία Γαλάνη-Κρητικού. «Και κάναμε κυριολεκτικά ό,τι μας ζητούσαν. Ολη η Αίγινα βρισκόταν στο πόδι και μόνον οι καφενόβιοι κάθονταν και παρακολουθούσαν τους ηθοποιούς. Πηγαίναμε στα κέντρα όπου χόρευε η Βουγιουκλάκη, στις πλαζ όπου έκανε μπάνιο κ.ο.κ.». Ωστόσο η παρέα της 18χρονης Γαλάνη-Κρητικού δεν είχε εντυπωσιαστεί και τόσο από τα γυρίσματα της ταινίας.
Ηταν τέλη Αυγούστου του 1957 όταν το κινηματογραφικό συνεργείο του παραγωγού και σκηνοθέτη Ανδρέα Λαμπρινού κατέφθασε στο νησί της Αίγινας για τα γυρίσματα του «Διακοπές στην Αίγινα», της εμβληματικής, όπως απεδείχθη αργότερα, ταινίας για το νησί του Σαρωνικού. Εκείνα τα χρόνια τα σχολεία άνοιγαν την 1η Σεπτεμβρίου, επομένως το νησί είχε αρχίσει σιγά-σιγά να αδειάζει. Οι παραθεριστές επέστρεφαν στα σπίτια τους.
Κατά κάποιον τρόπο λοιπόν η παραγωγή πιάστηκε στον ύπνο, γιατί τα κέντρα στα οποία επρόκειτο να γίνουν σημαντικά γυρίσματα της κοσμοπολίτικης αισθηματικής περιπέτειας με τους Αλίκη Βουγιουκλάκη , Ανδρέα Μπάρκουλη και Λάμπρο Κωνσταντάρα ήταν άδεια. Η λύση ήταν οι ντόπιοι. Η παραγωγή στράφηκε για βοήθεια στους ελάχιστους κατοίκους που είχαν απομείνει, ανάμεσα στους οποίους και η εφηβική παρέα της 18χρονης τότε Μαίρης Γαλάνη-Κρητικού που λίγο αργότερα επρόκειτο να φύγει για σπουδές στο εξωτερικό. «Αν δεν κάναμε τους κομπάρσους από ΄δώ κι από ΄κεί, το φιλμ δεν θα γυριζόταν» λέει σήμερα χαμογελώντας η κυρία Γαλάνη-Κρητικού. «Και κάναμε κυριολεκτικά ό,τι μας ζητούσαν. Ολη η Αίγινα βρισκόταν στο πόδι και μόνον οι καφενόβιοι κάθονταν και παρακολουθούσαν τους ηθοποιούς. Πηγαίναμε στα κέντρα όπου χόρευε η Βουγιουκλάκη, στις πλαζ όπου έκανε μπάνιο κ.ο.κ.». Ωστόσο η παρέα της 18χρονης Γαλάνη-Κρητικού δεν είχε εντυπωσιαστεί και τόσο από τα γυρίσματα της ταινίας.
«Ημασταν παιδιά και το μυαλό μας βρισκόταν αλλού» λέει. «Ηταν η εποχή της “Καβουρίνας”, του αξέχαστου κλαμπ όπου πήγαινα με ποδήλατο, η εποχή των φλερτ και της αμπελοφιλοσοφίας στην ταράτσα του “Αιακείου”, του καφέμπαρ που είχε αντικαταστήσει το καφενείο του Καραγιάννη και είχε γίνει το κέντρο των συναντήσεών μας. Συζητούσαμε, φιλοσοφούσαμε, διερευνούσαμε ή διογκώναμε έναν μικρό έρωτα σε τραγωδία! Τα γυρίσματα των “Διακοπών στην Αίγινα” δεν ήταν παρά ακόμη μία περιπέτεια στη ζωή μας».
Οικογενειακή υπόθεση
Ενας από τους ανθρώπους-«κλειδιά» στα γυρίσματα του «Διακοπές στην Αίγινα» ήταν ο Πάρις Ποταμιάνος , ένας «πανέξυπνος τεμπέλης» όπως αποκαλεί η κυρία Γαλάνη-Κρητικού τον συντοπίτη της που πλέον δεν ζει. «Ο Πάρις που είχε ταλέντο στη ζωγραφική, αν και δεν το αξιοποίησε ποτέ, ήταν ένας άνθρωπος-“πασπαρτού” που του άρεσε να ανακατεύεται με τους επωνύμους κάνοντας τα πάντα: από το να βάφει κοντάρια σημαίας ως και θελήματα στις βίλες. Επιστρατεύθηκε λοιπόν από την παραγωγή και έγινε για λίγο ηθοποιός αλλά και ο βασικός σύνδεσμος με τους κατοίκους της Αίγινας». O Ποταμιάνος είναι πολύ ευδιάκριτος στην ταινία, ένας παχουλός τύπος με λευκά ρούχα, ο «τσιτσερόνε» που έδειχνε την Αίγινα στη Βουγιουκλάκη και στον Κωνσταντάρα. Η κυρία Γαλάνη-Κρητικού μόλις προσφάτως έμαθε ότι ανάμεσα στους ντόπιους κομπάρσους της ταινίας ήταν και ο νυν δήμαρχος της Αίγινας Θεοδόσης Σακιώτης. «Δεν το είχα καν καταλάβει τόσα χρόνια, ώσπου μου το είπε ο ίδιος πριν από μερικές ημέρες, όταν η ταινία παίχτηκε ξανά στην τηλεόραση. Είναι ένα μικρό κοντοκουρεμένο παιδάκι που το έβαλαν σχεδόν με το ζόρι να καθήσει σε μια γωνιά για να είναι μέρος του πλάνου…».
Ενας από τους ηθοποιούς της ταινίας είναι και ο Μιχάλης Καλογιάννης, ένας εξαιρετικός ηθοποιός του Εθνικού που είχε αγοράσει σπίτι στην Αίγινα. «Ηταν τρομερός φοβητσιάρης» θυμάται η κυρία Γαλάνη-Κρητικού. «Οταν μια μέρα ταξιδεύαμε με το “Πίνδος” για Πειραιά με πολύ μεγάλη θαλασσοταραχή- τότε ο απόπλους δεν απαγορευόταν ακόμη- ο Καλογιάννης κρατιόταν από τη φούστα μου και φώναζε “Αγιε Νεκτάριε και δεσποινίς Γαλάνη, μη μ΄ αφήσετε να πνιγώ!”.Η τραγική ειρωνεία είναι ότι αυτός ο άνθρωπος, ενώ γλίτωσε από εκείνη τη φουρτούνα, πνίγη κε τελικά ύστερα από χρόνια έξω από το ίδιο του το σπίτι στην πλευρά του σπιτιού του Νίκου Καζαντζάκη….» .
Δεν έλειψαν βέβαια και οι αστείες καταστάσεις, κάποιες από τις οποίες αφορούσαν την ίδια τη Γαλάνη-Κρητικού. Σε μια σκηνή της ταινίας ο φακός τη «συλλαμβάνει» στην πλαζ με ένα παλαιότερό της φλερτ. «Ολοι γνώριζαν ότι η σχέση που είχαμε υποτίθεται ότι είχε τελειώσει. Οταν αργότερα ο πατέρας μου είδε το φιλμ και την κόρη του μαζί με τον νεαρό, έγινε έξαλλος!».
Ο ποπός της κακομαθημένης Αλίκης
Την εποχή τού «Διακοπές στην Αίγινα» η Αλίκη Βουγιουκλάκη προσπαθούσε να καταξιωθεί στον κινηματογραφικό χώρο δουλεύοντας συγχρόνως στο θέατρο. Το φιλμ που περιγράφει τις αισθηματικές περιπέτειες ενός «γυναικά» και της κόρης του (Λ. Κωνσταντάρας- Αλίκη Βουγιουκλάκη) κατά τη διάρκεια των διακοπών τους στην Αίγινα, έπαιξε σημαντικό ρόλο στο χτίσιμο της κινηματογραφικής καριέρας της. «Η αλήθεια είναι ότι ζούσαμε μέσα στα νάζια και τα καπρίτσια της Βουγιουκλάκη και την πολύ μεγάλη ευγένεια του Κωνσταντάρα » λέει η κυρία Γαλάνη-Κρητικού. «Θυμάμαι ότι η Βουγιουκλάκη έκανε μεγάλη φασαρία όταν την έπαιρναν προφίλ γιατί φαινόταν έντονα ο ποπός της. Η παρέα μου και εγώ δεν της πολυδίναμε σημασία και αυτό επίσης την εκνεύριζε. Οπως είπα, ζούσαμε πολύ ελεύθερα τότε, μεταξύ Αθηνών, Αίγινας και εξωτερικού. Τα νάζια της Βουγιουκλάκη δεν μας ενδιέφεραν. Τα κοιτάζαμε κάνοντας πλάκα».
Πηγή: Το Βήμα