XRISTINA ZAUBER logo

Αμφίπολη - Σαράντος Ι.Καργάκος: ''Ο τάφος πιθανώς να μην είναι τάφος...''

Ο ιστορικός συγγραφέας Σαράντος Ι. Καργάκος καλεσμένος στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων καναλιού έδωσε τις δικές του εκτιμήσεις αναφέροντας ότι τα ευρήμστα  που θα βρουν στον τρίτο θάλαμο οι αρχαιολόγοι, θα είναι πολύ σημαντικά γιατί από ότι μπορεί ο ίδιος να καταλάβει, δεν πρέπει να είναι συλημένος.

 

"Οι δύο πρώτοι θάλαμοι, φαίνεται πως είχαν γίνει χώροι λεηλασίας στη την αρχαιότητα και πιθανώς σε νεότερη εποχή. Όμως δεν πρέπει να πιστέψουμε ότι η έρευνα θα σταματήσει εκεί.»

Ακόμη δήλωσε «Ο τάφος πιθανώς να μην είναι τάφος, ή να μην είναι απλώς ένας τάφος, αλλά ένα ηρώον, ή ακόμα και

μια νεκρούπολη όπου να είναι θαμμένοι πάρα πολλοί εκεί, άνθρωποι που μπορεί να νίκησαν σε μία μάχη ή να έπεσαν σε μία μάχη. Το γεγονός ότι υπάρχει ο λέων αλλά δεν είναι στη θέση που βρισκόταν στην αρχαιότητα, δείχνει ότι οπωσδήποτε πρέπει να είναι ένα ηρώον.»

Για τον κύριο Καργάκο είναι σημαντικό να εξεταστεί όχι μόνο ποιος είναι μέσα στον τάφο αλλά και ποιος τον κατασκεύασε.
Σύμφωνα με την συνέντευξη που έδωσε στο Star, συμπληρώνει «Απ΄ ότι βλέπω, τα τεχνοτροπικά χαρακτηριστικά είναι αθηναϊκά. Οι Καρυάτιδες ανήκουν στον λεγόμενο αυστηρό ρυθμό μιας φειδιακής κατασκευής, πράγμα το οποίο μας φέρνει πιο κοντά στην Αθήνα.

Ας μην ξεχνάμε πως η Αμφίπολη ήταν αθηναϊκή πόλη.  Ήταν η Αθήνα της Μακεδονίας και συνεπώς αυτά τα οποία θα βρούμε μπορεί να είναι πολύ περισσότερο εύγλωττα, με την έννοια ότι μπορεί να υπάρξουν και κάποιες επιγραφές που να πιστοποιούν ποιος είναι ο κατασκευαστής όλου αυτού του τεραστίου μνημείου. Αυτό που έχουν σκάψει οι αρχαιολόγοι είναι μόλις το 1/20ο του υπόλοιπου χώρου. Για μια δεκαετία θα μιλάμε για αυτά τα πράγματα.» υπογράμμισε.

Τέλος τόνισε «Πρέπει πάντως να έχει βάλει το δαχτυλάκι του στην κατασκευή του χώρου αυτού και ο μεγαλοφάνταστος αρχιτέκτοντας που σχεδίασε την Αλεξάνδρεια. Επίσης όπως έχει τοποθετηθεί ο λέοντας, τεχνοτροπικά, μοιάζει με τον λέοντα της Χαιρωνείας, και αν είναι της ίδιας εποχής δεν αποκλείεται να συζητάμε ξανά το θέμα του Φιλίππου. Δηλαδή να μεταφέρουμε τον τάφο του Φιλίππου από τη Βεργίνα στον τάφο της Αμφιπόλεως.»