Connect with us

Published

on

Έχουν περάσει περίπου δύο χρόνια από τη στιγμή που ερευνητές του ΑΠΘ παρουσίασαν στο ευρύ κοινό ένα μεγάλου μεγέθους Μη Επανδρωμένο Αερόχημα (Drone), το HCUAV RX-1, με την ευκαιρία της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Στην πραγματικότητα, όμως, η έρευνα πάνω σε σύγχρονες τεχνολογίες και υλικά, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ένα αερόχημα νέας γενιάς, ικανό να πετάει μόνο του, με αυτόματο πιλότο ή με χειρισμό από το έδαφος, ξεκίνησε πολύ νωρίτερα.

Τα παραπάνω επισήμανε ο διευθυντής του Εργαστηρίου Μηχανικής Ρευστών και Στροβιλομηχανών (ΕΜΡ&Σ) του ΑΠΘ, Κυριάκος Υάκινθος, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, “Πρακτορείο 104,9 FM”.

«Το συγκεκριμένο αερόχημα που οι συνεργάτες μου και εγώ το σχεδιάσαμε από το μηδέν, το υλοποιήσαμε, το φτιάξαμε, το πετάξαμε και το πετάμε ακόμα, κάνοντας τα λεγόμενα flying tests, ξεκίνησε από ένα πρόγραμμα ΕΣΠΑ, το οποίο ήταν πολύ φιλόδοξο και πολύ σωστά στημένο», αναφέρει ο κ. Υάκινθος και αποκαλύπτει πως η διαδικασία εξέλιξης τέτοιων προγραμμάτων συνεχίζεται και την τρέχουσα περίοδο, με αντικείμενο τις συνεργασίες ιδιωτικών φορέων (εταιρειών) με πανεπιστήμια.

Advertisement

Μέσα στο 2018 τα προγράμματα τού εν λόγω Εργαστηρίου του ΑΠΘ περνούν σε νέα περίοδο: ταυτόχρονα με τη εξέλιξη και βελτίωση του πρώτου αεροχήματος (διαδικασία που έχει ξεκινήσει και θα συνδυαστεί με νέα περίοδο δοκιμών), “τρέχει” νέα συμφωνία εξέλιξης για την εγχώρια αλλά και τη διεθνή αγορά του βελτιωμένου Drone μεγάλης μεγάλης εμβέλειας και αυτονομίας.

«Η εταιρία που συμμετέχει στο πρόγραμμα (σ.σ Intrakom Defence Electronics, IDE) μπήκε στην λογική να αναπτύξει περαιτέρω αυτό το σύστημα και έκανε μια σύμβαση με εμάς. Βάσει της σύμβασης, εμείς ως Πολυτεχνείο με Έλληνες μηχανικούς -νέα παιδιά, διδάκτορες, μεταδιδάκτορες ή υποψήφιους διδάκτορες- θα είμαστε το design authority που θα βελτιώσουμε το Ιπτάμενο Αερόχημα, ώστε να γίνει ένα ώριμο προϊόν για πώληση» εξηγεί ο κ. Υάκινθος που τονίζει πως στη συνέχεια το Πανεπιστήμιο θα παίρνει τα λεγόμενα royalties (δικαιώματα), δηλαδή δεν θα πουλάει το προϊόν, αλλά θα παίρνει ποσοστό επί των πωλήσεων, που θα αποδίδεται μέσω του ειδικού λογαριασμού κονδυλίων έρευνας, προκειμένου να επενδυθεί ξανά.

Τα συγκεκριμένα ποσά θα επιστρέφουν στην ομάδα του Εργαστηρίου αλλά και στο ΑΠΘ, σε καθώς «το πανεπιστήμιο κρατάει κάποιο ποσοστό και για τις υποδομές του», σημειώνει ο διευθυντής του Εργαστηρίου Μηχανικής Ρευστών και Στροβιλομηχανών του ΑΠΘ.

Η εμπειρία που έχει συλλέξει η ομάδα των Ελλήνων ειδικών ερευνητών από τις δοκιμές του πλήρους συστήματος που εξελίσσεται τα τελευταία δύο περίπου χρόνια, ήταν εκείνη που έδωσε σημαντικές βάσεις για τις νέες συνεργασίες που ξεκινούν. Επίσης δημιούργησε τις βάσεις για το επόμενο, άλλης στόχευσης πρωτότυπο αερόχημα, που οι ερευνητές αναμένεται να έχουν έτοιμο μέσα στο 2018.

Στην τελική φάση κατασκευής του εξελιγμένου διαδόχου του Μη Επανδρωμένου Αεροχήματος HCUAV RX-1 συμμετέχει μεταξύ πολλών ελληνικών εταιρειών και μια εξειδικευμένη εταιρεία, που θα συνεργαστεί με τους σχεδιαστές χρησιμοποιώντας συνθετικά υλικά. «Αυτό είναι το καλό της υπόθεσης, το ότι δεν είναι μόνο το πανεπιστήμιο αλλά και ελληνικές εταιρείες, μικρές και μεγάλες, όπως η IDE (…) που έχουν μπει στο “παιχνίδι”, καθώς θέλουν να έχουν ένα προϊόν που θα μπορεί να πληροί τις επιχειρησιακές ανάγκες είτε για πολιτική χρήση, είτε για άλλες χρήσεις. (Έτσι) σχεδιάζουμε κάτι που θα είναι μεγαλύτερο, θα πετάει πιο μακριά, πιο ψηλά, να φέρει μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο και να επιχειρεί ακόμη πιο αξιόπιστα, φτιάχνουμε ένα προϊόν» τονίζει ο κ. Υάκινθος περιγράφοντας τη δουλειά που γίνεται αυτή τη στιγμή στο ΑΠΘ.

Advertisement

Αγορά δεκάδων δισεκατομμυρίων ευρώ τα Μη Επανδρωμένα Αεροχήματα (Drones)

«Μάθαμε κάτι πολύ βασικό, να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί στις διαδικασίες, να ακολουθούμε σε όλες τις διαδικασίες σχεδιασμού την παραμικρή λεπτομέρεια βήμα προς βήμα. Οι διαδικασίες είναι άλλωστε καταγεγραμμένες στην αμερικανική και την ευρωπαϊκή βιβλιογραφία για το πώς σχεδιάζεις, ποια διαδικασία ακολουθείς βήμα-βήμα, και εφόσον το τηρείς πιστά πάντοτε κάνεις κάτι επιτυχημένο. Το (πρωτότυπο μοντέλο του αεροχήματος) σχεδιάσαμε και πέταξε κανονικά χωρίς κανένα πρόβλημα» αναφέρει ο κ. Υάκινθος ενώ τονίζει πως η διαδικασία μέσα από την οποία έχει προκύψει η εξέλιξη των ελληνικών αεροχημάτων στηρίζεται στους νέους ερευνητές «που διαθέτουν πολύ πάθος». «Το δεύτερο που μάθαμε είναι ότι δεν πρέπει ποτέ να χάνουμε το όραμά μας. Με πολλή υπομονή και επιμονή και ξενύχτι, πάρα πολύ σκληρή δουλειά, καταφέραμε να κάνουμε αυτό. Από εκεί και πέρα όταν το πετάξαμε, είδαμε ότι θα χρειαζόμασταν (σ.σ πριν από την εμπορική διάθεση των αεοροχημάτων) ελάχιστες βελτιώσεις. Στο σημείο αυτό οι εταιρείες, οι ιδιωτικοί φορείς πλέον μπήκαν στη λογική του ότι αυτό μπορεί να είναι προϊόν» προσθέτει ο Έλληνας επιστήμονας.

Το νέο, εμπορικά διαθέσιμο προϊόν, θα διατεθεί σε μια διεθνή αγορά που αποτιμάται πλέον σε δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ. «(Στόχος είναι) να γίνει κάτι που να είναι εύκολα συντηρήσιμο, να μπορεί εύκολα να αναπτυχθεί στο πεδίο δοκιμών, να κάνει εύκολη τη ζωή των χρηστών, να είναι φτηνό, να έχει πολύ υψηλή ποιότητα» σημείωσε.

Ανεξάντλητο πεδίο εφαρμογών

Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του ολοκληρωμένου συστήματος, όπως ανέφερε ο κ. Υάκινθος, η ομάδα των ερευνητών εκτίμησε πως είναι εφικτή η συνδυαστική χρήση του Μη Επανδρωμένου Αεροχήματος σε μια εμπορική του έκδοση με τεχνολογικές λύσεις που θα εναλλάσσονται (σ.σ διαφορετικά φορτία αισθητήτων, «payloads»). «Είδαμε ότι αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πάρα πολλές εφαρμογές: από πολιτική προστασία μέχρι δασοπυρόσβεση, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμα και για την επιτήρηση των αγωγών φυσικού αερίου, να βλέπουμε εάν υπάρχει διαρροή, να πετάει από πάνω και με ειδικές θερμικές κάμερες να βλέπουμε πού υπάρχει διαρροή» εξηγεί ο Έλληνας καθηγητής ενώ συμπληρώνει πως με το υψηλών επιδόσεων Μη Επανδρωμένο Αερόχημα «με πολύ χαμηλό κόστος θα μπορούμε να επιτηρούμε τις ακτές μας, μεγάλες θαλάσσιες εκτάσεις χωρίς κίνδυνο ανθρώπινης ζωής».

«Φανταστείτε αν είχαμε τέτοια συστήματα στην Αθήνα, στον Σαρωνικό, όπου είχε γίνει το ατυχές γεγονός με τη ρύπανση. Να πετάει από πάνω ένα τέτοιο σύστημα -μιλάμε για μεγάλο, διότι τα μικρά τα drones δεν μπορούν να σηκώσουν το μεγάλο φορτίο με εξειδικευμένες κάμερες και δεν μπορούν να πετάξουν για πολλή ώρα» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Υάκινθος, για να προσθέσει πως «εφόσον κανείς έχει ένα μεγάλο σύστημα το οποίο πετάει μπορεί να σαρώσει μεγάλες εκτάσεις και να πάρει εικόνα».

Εφικτές είναι και πολλές διαφορετικές χρήσεις στην ελληνική γεωργία, καθώς Έλληνες αγρότες «θα μπορούν στον κάμπο της Θεσσαλίας ή της Μακεδονίας να πετάνε τέτοια συστήματα και να βλέπουν κάτω ποσοστά υγρασίας, να βλέπουν πού χρειάζεται πότισμα». Ή και από τα Σώματα Ασφαλείας: «Γιατί να σηκώνουμε αεροσκάφη να πετάνε, μπορούμε να απογειώνουμε ένα τέτοιο αερόχημα πάνω από μια περιοχή που είναι κρίσιμη» επισημαίνει ο Έλληνας επιστήμονας.

Advertisement

Σχεδιασμός ανάλογα με τις ανάγκες του πελάτη, στα χνάρια των πρωτοπόρων

Απαντώντας στο ερώτημα κατά πόσο είναι εφικτό να αποκτήσει μια εγχώρια βιομηχανία εξαγωγικό προσανατολισμό ο κ. Υάκινθος ήταν θετικός. «Είναι μια νέα τεχνολογία η οποία στην Ελλάδα μπορεί να φέρει κέρδη, να φέρει νέες θέσεις εργασίας, κάτι που μπορεί να πάει μπροστά» αναφέρει ο Έλληνας επιστήμονας, σημειώνοντας πως στο Ισραήλ «οι άνθρωποι ξεκίνησαν από γκαράζ πριν από αρκετά χρόνια και τώρα έχουν δημιουργήσει τεράστιες βιομηχανίες», ενώ τονίζει πως αυτό είναι και στόχος των νέων συνεργασιών που έχουν ξεκινήσει: το τελικό εμπορικό προϊόν να έχει πολλαπλές χρήσεις από τους πελάτες σε όλο τον κόσμο. «(Οι πελάτες) θα μπορούν να αλλάζουν τον εξοπλισμό, τις κάμερες, στο πλαίσιο κάποιων ορίων που έχουν σχέση με το βάρος, θα υπάρχει ο σχεδιασμός modular (σπονδυλωτός), όπου ο καθένας ανάλογα με την αποστολή θα μπορεί να τοποθετεί μια συγκεκριμένη κάμερα ενώ θα μπορεί το Αερόχημα να ενοικιάζεται και ως παροχή υπηρεσιών από τον ιδιοκτήτη, να υπενοικιάζεται δηλαδή» εξηγεί.

Σε ό,τι αφορά τέλος τη διάθεση στην αγορά των πρώτων συστημάτων παραγωγής, το Εργαστήριο του ΑΠΘ σχεδιάζει δοκιμές του εν λόγω βελτιωμένου αεροχήματος μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, ενώ ταυτόχρονα οι επιστήμονες του Εργαστηρίου Μηχανικής Ρευστών και Στροβιλομηχανών δουλεύουν ήδη πάνω στο εντελώς νέο εξελιγμένου σχεδιασμού, με έμφαση στη μεταφορά φορτίων, αερόχημα (drone) όπως γνωστοποίησε ο κ. Υάκινθος. Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα πρόκειται για ένα μοντέλο με πρωτοποριακά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που θα πλησιάζει τη σχεδίαση μιας “Ιπτάμενης Πτέρυγας” και θα μπορεί να είναι στον αέρα για πολλές ώρες αλλά και να μεταφέρει φορτίο αξιόλογου βάρους. Ένα drone αντοχής (σ.σ μοντέλα long endurance), ιδανικό για χώρες με τη γεωμορφολογία όπως η Ελλάδα και με ακόμη πιο ευρύτερη γκάμα εμπορικών, αλλά και, ενδεχομένως αν αυτό ζητηθεί, εθνικής σημασίας, εφαρμογών και αποστολών.

{loadmoduleid 633} {loadmoduleid 620}

Advertisement

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ

Ανταρκτική: Βρέθηκε το ναυάγιο του θρυλικού πλοίου Endurance

Published

on

Βρέθηκε το ναυάγιο του θρυλικού πλοίου Endurance

Έπειτα από 106 χρόνια στον πυθμένα της θάλασσας Weddell, το θρυλικό πλοίο «Endurance» του εξερευνητή της Ανταρκτικής, Sir Ernest Shackleton, βρέθηκε στα ανατολικά της Ανταρκτικής χερσονήνου. (περισσότερα…)

Περισσότερα

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ

«Μονόκερως»: Η μικρότερη και πλησιέστερη στη Γη μαύρη τρύπα που έχει ανακαλυφθεί στον γαλαξία μας

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν μια απρόσμενα μικρή μαύρη τρύπα, την οποία ονόμασαν «Μονόκερω» λόγω της ιδιομορφίας της (πολύ μικρό μέγεθος και εγγύτητα στη Γη), και η οποία είναι η μικρότερη γνωστή και πιο κοντινή στο ηλιακό μας σύστημα.

Published

on

Η μαύρη τρύπα βρίσκεται σε απόσταση 1.500 ετών φωτός από τη Γη, έχει περίπου τριπλάσια μάζα από τον Ήλιο, ενώ σε τροχιά γύρω της βρίσκεται ένα άστρο ερυθρός γίγαντας

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν μια απρόσμενα μικρή μαύρη τρύπα, την οποία ονόμασαν «Μονόκερω» λόγω της ιδιομορφίας της (πολύ μικρό μέγεθος και εγγύτητα στη Γη), και η οποία είναι η μικρότερη γνωστή και πιο κοντινή στο ηλιακό μας σύστημα.

Η μαύρη τρύπα βρίσκεται σε απόσταση 1.500 ετών φωτός από τη Γη, έχει περίπου τριπλάσια μάζα από τον Ήλιο, ενώ σε τροχιά γύρω της βρίσκεται ένα άστρο ερυθρός γίγαντας, σε ένα σύστημα με την ονομασία V723 Mon.

Οι ερευνητές έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό Monthly Notices της Βασιλικής Αστρονομικής Εταιρείας της Βρετανίας.

Οι μαύρες τρύπες, από τις οποίες δεν μπορεί να δραπετεύσει ούτε το φως, σχηματίζονται όταν άστρα πεθαίνουν και ο πυρήνας τους καταρρέει βαρυτικά.

Advertisement

Υπάρχουν πολύ μεγαλύτερες μαύρες τρύπες, όπως αυτή στο κέντρο του γαλαξία μας, σε απόσταση 26.000 ετών φωτός, η οποία έχει μάζα όσο τέσσερα εκατομμύρια ήλιοι.

«Μια μαύρη τρύπα με μάζα μόνο τρεις ήλιους αποτελεί μεγάλη έκπληξη. Δεν υπάρχουν έως τώρα πολύ καλά μοντέλα που να εξηγούν πώς δημιουργείται μια τόσο μικρή μαύρη τρύπα» δήλωσε ο καθηγητής Αστρονομίας του Πολιτειακού Πανεπιστημίου του Οχάιο Κρις Στάνεκ, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς.

Παρά το μικρό μέγεθός της πάντως, ασκεί αρκετή βαρυτική επίδραση στο άστρο συνοδό της, ώστε να παραμορφώνει το σχήμα του από σφαιρικό σε επίμηκες.

Μέχρι στιγμής οι αστρονόμοι είχαν βρει σε έναν άλλο γαλαξία μία μόνο μικρότερη μαύρη τρύπα, με 2,6 ηλιακές μάζες.

Advertisement

Μια άλλη ομάδα επιστημόνων είχε αναφέρει πέρσι μια πιο κοντινή στη Γη μαύρη τρύπα σε απόσταση 1.000 ετών φωτός, αλλά άλλοι αστρονόμοι έχουν αμφισβητήσει κατά πόσον πρόκειται όντως για μαύρη τρύπα, συνεπώς η ύπαρξή της δε θεωρείται ακόμη επιβεβαιωμένη.

(Πηγή πληροφοριών: ΑΠΕ – ΜΠΕ)

Περισσότερα

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ

Πλησιάζει η εποχή που θα πωλούνται οι σκέψεις μας

Μέχρι πρόσφατα η ύπαρξη τους περιοριζόταν στα βιβλία και τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Όμως η αλματώδης εξέλιξη της τεχνολογίας τα έκανε πραγματικότητα.

Published

on

Πλησιάζει η εποχή που θα πωλούνται οι σκέψεις μας

Μέχρι πρόσφατα η ύπαρξη τους περιοριζόταν στα βιβλία και τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Όμως η αλματώδης εξέλιξη της τεχνολογίας τα έκανε πραγματικότητα.

Τα εμφυτεύματα που τοποθετούνται στον ανθρώπινο εγκέφαλο είναι εδώ και σύμφωνα με τους δημιουργούς τους έχουν αποκλειστικό στόχο να βοηθήσουν άτομα που αντιμετωπίζουν πολύ σοβαρά νευρολογικά προβλήματα να κάνουν κάποιες κινήσεις ή να επικοινωνήσουν με το περιβάλλον τους.

Τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει κατά καιρούς την εμφάνιση τους διάφορων ειδών τέτοια εμφυτεύματα αλλά η ύπαρξη τους έγινε ευρύτερα γνωστή όταν αποφάσισε να ασχοληθεί μαζί του ο πολυπράγμων Αμερικανός μεγιστάνας Ελον Μασκ. Ο ιδιοκτήτης της μεγαλύτερης εταιρείας ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο και της μεγαλύτερης ιδιωτικής διαστημικής εταιρείας στον κόσμο δημιούργησε την Neuralink, μια εταιρεία που αναπτύσσει εγκεφαλικά εμφυτεύματα.

Ο Μασκ έχει δηλώσει ότι στόχος της εταιρείας είναι να αναπτύξει τεχνολογίες (εμφυτεύματα) που θα συνδέουν τον ανθρώπινο εγκέφαλο με υπολογιστές. Προς το παρόν αναφέρει ότι τα εμφυτεύματα που θα κατασκευάζει η εταιρεία θα αφορούν την θεραπεία ασθενών αλλά κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει καθώς η τεχνολογία αυτή θα εξελίσσεται τι είδους νέες εφαρμογές θα υπάρξουν.

Advertisement

Υπάρχουν πολλοί που πιστεύουν πώς ανεξάρτητα από τις προθέσεις των δημιουργών τους τα εγκεφαλικά εμφυτεύματα θα γίνουν μια μόδα όπου ο μέσος άνθρωπος θα μπορεί με την χρήση τέτοιων εμφυτευμάτων να συνδέουν τον εγκέφαλο τους με έναν υπολογιστή η να εισέρχονται σε κάποιο ψηφιακό περιβάλλον όπου οι σκέψεις και οι μνήμες τους θα αποθηκεύονται σε κάποια υπηρεσία cloud. Αυτό σύμφωνα με ειδικούς και αναλυτές της βιομηχανίας της τεχνολογίας κρύβει κινδύνους και εκφράζουν ανησυχίες για την κακόβουλη χρήση των εγκεφαλικών εφυτευμάτων.

Τα ερωτήματα

«Αν υπάρξει γενικευμένη χρήση και όλοι χρησιμοποιούν τα εμφυτεύματα όχι για θεραπείες αλλά για να συνδέονται με συστήματα τεχνητής νοημοσύνης και για χρησιμοποιούν τα νέφη αποθήκευσης θα δημιουργηθεί ένα νέο οικονομικό μοντέλο πώλησης αυτών των δεδομένων. Οι πιο μύχιες σκέψεις μας θα πωλούνται στον μεγαλύτερο πλειοδότη. Τι θα γίνει επίσης αν κάποια στιγμή κάποιος αποκτήσει την ιδιοκτησία της υπηρεσίας cloud που χρησιμοποιεί κάποιος; Θα πρέπει να πληρώνει συνδρομή για να έχει πρόσβαση στις σκέψεις και τις αναμνήσεις του και τι θα γίνει αν κάποιος δεν έχει την δυνατότητα να πληρώνει;» αναρωτιέται η Αμερικανίδα καθηγήτρια φιλοσοφίας και ακαδημαϊκός Σούζαν Σνάιντερ, διευθύντρια του νεοϊδρυθέντος Κέντρου για την Μελλοντική Νόηση.

Η Σνάιντερ εξέφρασε την ανησυχία της για την πρόσβαση στις σκέψεις από εταιρείες όπως το Facebook. Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ συνιδρυτής και ιδιοκτήτης του Facebook έχει δηλώσει από το 2019 υπέρμαχος της δημιουργίας συσκευών που θα διαβάζουν τις σκέψεις των ανθρώπων για να έχουν οι χρήστες πιο ολοκληρωμένες εμπειρίες εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας. «Μπορώ να φανταστώ ότι το Facebook θα αξιοποιεί τις σκέψεις των ανθρώπων για να τους εθίζει περισσότερο στην χρήση της πλατφόρμας» αναφέρει η Σνάιντερ.

Άλλοι λένε ότι εκείνες που θα ενδιαφερθούν αμέσως για την αγορά και επεξεργασία των δεδομένων ενός «νέφους σκέψεων» θα είναι εμπορικές εταιρείες που θα θέλουν να μελετήσουν αυτά τα δεδομένα ώστε να αντιλαμβάνονται καλύτερα τι αρέσει και τι όχι στους καταναλωτές για να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές στα προϊόντα τους αλλά και την επικοινωνιακή τους στρατηγική.

Αν δημιουργηθεί τελικά μια τέτοια αγορά ο επόμενος μεγάλος κίνδυνος που ελοχεύει είναι η δράση των χάκερ που είναι βέβαιο ότι θα στοχεύσουν στην απόκτηση αυτών των δεδομένων. Είναι βέβαιο ότι θα δημιουργηθεί μια μαύρη αγορά με ανεξέλεγκτες διαστάσεις αφού ο πολλοί και πολλούς λόγους θα μπουν στον πειρασμό να μάθουν τις σκέψεις των άλλων ανθρώπων.

Advertisement

ΠΗΓΗ: naftemporiki

Περισσότερα

GHOSTFILM MEDIA PRODUCTION

Εταιρικά Βίντεο

VIRAL NEWS

Ο Ολυμπιακός πραγματοποίησε ακόμα μια μεγάλη εμφάνιση, πάτησε την Άλμπα Ο Ολυμπιακός πραγματοποίησε ακόμα μια μεγάλη εμφάνιση, πάτησε την Άλμπα
ΜΠΑΣΚΕΤ5 ώρες ago

Euroleague: «Διαστημικός» Ολυμπιακός και στο Βερολίνο

Ένας επιβλητικός Ολυμπιακός, με «διαστημικό» Βεζένκοφ, έκανε επίδειξη δύναμης στο Βερολίνο, συνέτριψε την Άλμπα με 93-60 και σημείωσε πέμπτη συνεχή νίκη...

Συγκλονίζει το βίντεο με την στιγμή της δραματικής διάσωσης ενός παιδιού από τα συντρίμμια Συγκλονίζει το βίντεο με την στιγμή της δραματικής διάσωσης ενός παιδιού από τα συντρίμμια
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΒΙΝΤΕΟ3 ημέρες ago

Συρία: Η στιγμή της δραματικής διάσωσης ενός παιδιού από συντρίμμια

Τουρκία και η Συρία ζουν μια ασύλληπτη τραγωδία μετά τον ισχυρό σεισμό των 7,8 Ρίχτερ που είχε επίκεντρο τη γειτονική...

Δείτε το βίντεο με τη στιγμή που ο οδηγός πέφτει πάνω στη στάση του λεωφορείου Δείτε το βίντεο με τη στιγμή που ο οδηγός πέφτει πάνω στη στάση του λεωφορείου
ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ3 ημέρες ago

Κωνσταντινούπολη: Λεωφορείο πέφτει πάνω σε πεζούς – Ένας νεκρός, 5 τραυματίες

Σοκάρουν τα πλάνα που έρχονται από την Κωνσταντινούπολη με το το σοκαριστικό τροχαίο δυστύχημα σε στάση λεωφορείου.

Δείτε πως διατηρούν ανοιχτά τα οδικά δίκτυα στην κακοκαιρία στις ΗΠΑ Δείτε πως διατηρούν ανοιχτά τα οδικά δίκτυα στην κακοκαιρία στις ΗΠΑ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΒΙΝΤΕΟ3 ημέρες ago

ΗΠΑ: Πως διατηρούν ανοιχτά τα οδικά δίκτυα στην κακοκαιρία

Η κακοκαιρία και τα προβλήματα που φέρνει ο χιονιάς δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο καθώς και σε άλλες χώρες του...

Οι πράσινοι δεν έπαιξαν άμυνα και ηττήθηκαν μοιραία στη Βιτόρια με 95-90 για την 23η αγωνιστική της Euroleague Οι πράσινοι δεν έπαιξαν άμυνα και ηττήθηκαν μοιραία στη Βιτόρια με 95-90 για την 23η αγωνιστική της Euroleague
ΜΠΑΣΚΕΤ5 ημέρες ago

Euroleague: «Εκτέλεσε» τον Παναθηναϊκό η Μπασκόνια με 95-90

Δίχως «χαμόγελα» ολοκλήρωσε ο Παναθηναϊκός τις υποχρεώσεις του επί ισπανικού εδάφους στη «διαβολοβδομάδα» της Euroleague, βλέποντας το ρεκόρ του να...

Λούντζης και Βεζένκοφ στέλνουν τον Ολυμπιακό στα play off της Euroleague Λούντζης και Βεζένκοφ στέλνουν τον Ολυμπιακό στα play off της Euroleague
ΜΠΑΣΚΕΤ5 ημέρες ago

Euroleague: Ολυμπιακός-Ανατολού Εφές 76-70

Ο Ολυμπιακός είναι η πιο φορμαρισμένη ομάδα στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή και έχοντας σε απολαυστική βραδιά τους Λούντζη (13π., 7ρ., 2κλ.)...

Με μυθικό Χεζόνια η Ρεάλ νίκησε την Μονακό 91-95 Με μυθικό Χεζόνια η Ρεάλ νίκησε την Μονακό 91-95
ΜΠΑΣΚΕΤ5 ημέρες ago

Euroleague: Με μυθικό Χεζόνια η Ρεάλ νίκησε την Μονακό 91-95

Σπουδαίοι παίκτες, σπουδαίο παιχνίδι, αμφίρροπη εξέλιξη και τη Ρεάλ Μαδρίτης να επικρατεί 95-91 της Μονακό σε ένα συγκλονιστικό φινάλε- θρίλερ...

Νέστος: Δέος προκαλούν οι εντυπωσιακοί μαίανδροι του Νέστος: Δέος προκαλούν οι εντυπωσιακοί μαίανδροι του
ΤΑΞΙΔΙΑ6 ημέρες ago

Νέστος: Δέος προκαλούν οι εντυπωσιακοί μαίανδροι του

Ένα πολύ ξεχωριστό και ιδιαίτερο κομμάτι του Νέστου είναι στη διαδρομή που ξεκινάει περίπου από το ύψος της Σταυρούπολης στην...

Μια ταβέρνα που χρονολογείται περίπου στο 2.700 π.Χ. ανακαλύφθηκε στον χώρο των ανασκαφών του αρχαίου Λαγκάς στο νότιο Ιράκ. Μια ταβέρνα που χρονολογείται περίπου στο 2.700 π.Χ. ανακαλύφθηκε στον χώρο των ανασκαφών του αρχαίου Λαγκάς στο νότιο Ιράκ.
ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ6 ημέρες ago

Ιράκ: Ανακαλύφθηκε ταβέρνα 5.000 ετών στην αρχαία πόλη Λαγκάς

Μια ταβέρνα που χρονολογείται περίπου στο 2.700 π.Χ. ανακαλύφθηκε στον χώρο των ανασκαφών του αρχαίου Λαγκάς στο νότιο Ιράκ.

Ο Τάιρ Νίκολς, 29 ετών, συνελήφθη στις 7 Ιανουαρίου από μέλη της ειδικής μονάδας Scorpion της αστυνομίας του Μέμφις στις νότιες ΗΠΑ για μια τροχαία παράβαση. Ο Τάιρ Νίκολς, 29 ετών, συνελήφθη στις 7 Ιανουαρίου από μέλη της ειδικής μονάδας Scorpion της αστυνομίας του Μέμφις στις νότιες ΗΠΑ για μια τροχαία παράβαση.
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ7 ημέρες ago

ΗΠΑ: Αγανάκτηση και οργή κατά της αστυνομικής βίας στην κηδεία του Τάιρ Νίκολς

«Μια όμορφη ψυχή», η οποία εξαιτίας μιας «βίαιης ενέργειας» της αστυνομίας έσβησε πολύ νωρίς: όσοι παρευρέθηκαν στην κηδεία του Τάιρ...

Advertisement

ΑΡΕΣΟΥΝ