fbpx
Menu

Ρίγανη: Θεραπευτικές και θρεπτικές ιδιότητες

  • Γράφτηκε από τον 
Οι Θεραπευτικές ιδιότητες και θρεπτικές ιδιότητες της ρίγανης  | Βότανα & Θεραπεία Οι Θεραπευτικές ιδιότητες και θρεπτικές ιδιότητες της ρίγανης | Βότανα & Θεραπεία

Η ρίγανη η πόα που μεγαλώνει σε βράχια και σχεδόν χωρίς νερό γεμίζει το τόπο με την μυρωδιά της και τα μωβ ανθάκια της. 

Οι αρχαίοι Έλληνες την χρησιμοποιούσαν στο πρωινό του ρόφημα αλλά επίσης και όταν στραβολαίμιαζαν σαν κατάπλασμα. 

Ο Αριστοτέλης έγραφε ότι αν τύχαινε και κάποιο τραυματισμένο από βέλος κυνηγού κατσίκι έτρωγε ρίγανη, η πληγή του έκλεινε. 

Το όνομα της ρίγανης προέρχεται από τις λέξεις όρος και γάνος (λαμπρότητα), φυτό δηλ. που λαμπρύνει το βουνό.

Οι χημικές ουσίες που δίνουν στην ρίγανη την μοναδική και ευχάριστη μυρωδιά της είναι οι θυμόλη, πινένιο, λιμονένιο, καρβακρόλη, οκιμένιο και καρυοφυλλένιο. 

Πιστεύεται ότι περιέχει ισχυρά αντιοξειδωτικά και ότι έχει αντιβακτηριακές ιδιότητες.

Η ρίγανη χρησιμοποιείτο στην βοτανοθεραπεία ακόμα και από τους Αρχαίους Έλληνες. Ο Ιπποκράτης την χρησιμοποιούσε ως αντισηπτικό.

Ποια είναι η φαρμακευτική χρήση της ρίγανης;

Η ρίγανη έχει διεγερτικές ιδιότητες γι’ αυτό συνίσταται σε άτομα που υποφέρουν από κόπωση. Συνίσταται επίσης σε νεαρά κορίτσια καθώς διευκολύνει την έλευση της έμμηνου ρήσης.

Τονώνει το πεπτικό σύστημα, διευκολύνει την πέψη και ηρεμεί το νευρικό σύστημα.

Επίσης, είναι διουρητικό και εμμηναγωγόβότανο.

Χρησιμοποιείται επίσης σε περιπτώσεις οξέων και χρόνιων ρευματισμών.

Έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες λόγω των συγκεντρώσεών της σε θυμόλη και καρβακρόλη.

Το έγχυμα από ρίγανη βοηθάει στην υπέρταση και στην αρτηριοσκλήρυνση.

 

Μορφές ρίγανης

Φρέσκια Ρίγανη

Η φρέσκια ρίγανη είναι έχει αντιβακτηριακές ιδιότητες. Διαθέτει φυτοθρεπτικά συστατικά (θυμόλη και carvacrol), τα οποία καταπολεμούν τις λοιμώξεις που καταπολεμά και το σταφύλι. Έχει πολλά αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην πρόληψη βλάβης των κυττάρων και είναι μια εξαιρετική πηγή ινών, βιταμίνης Κ, μαγγανίου, σιδήρου, βιταμίνης Ε, τρυπτοφάνης και ασβεστίου, μηδενικές θερμίδες και πολλά θρεπτικά

Αποξηραμένη Ρίγανη

Η αποξηραμένη ρίγανη είναι επίσης υγιεινή (με παρόμοια οφέλη με τη φρέσκια), αλλά πρέπει να αντιμετωπιστεί με προσοχή. Φυλάσσετέ την σε ένα καθαρό, ξηρό, γυάλινο δοχείο και σκουπίστε το μετά από έξι μήνες. Η παλιά ρίγανη, όπως και τα περισσότερα μπαχαρικά, χάνει τη γεύση και τα οφέλη της με την πάροδο του χρόνου.

Λάδι Ρίγανης. 

Το λάδι ρίγανης θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί λίγο διαφορετικά από την φρέσκια ρίγανη. Το λάδι συνιστάται ως θεραπεία για πονόλαιμο, κακή πέψη, ναυτία, ρινική συμφόρηση,  πληγές και πόνο των μυών και των αρθρώσεων και έχει αντιμικροβιακές ιδιότητες που το καθιστούν καλή προληπτική στρατηγική.

Ο χειμώνας είναι γνωστός για τις ασθένειες, για αυτό και το λάδι ρίγανης πρέπει να είναι μπροστά και να βρίσκεται στο επίκεντρο. Αποφύγετε τα ροφήματα ρίγανης. Μπορείτε να το προσθέσετε σε σάλτσες, μαρινάρες, ακόμη και σε συνταγές για λαδερά, καθώς έχει υπέροχη γεύση. Οι χρήσεις του έλαιου ρίγανης είναι διαφορετικές ανάλογα με την κατάσταση, αλλά γενικά μερικές σταγόνες την ημέρα για μια εβδομάδα έως 10 ημέρες συνιστάται. 

επιστροφή στην κορυφή