Connect with us

Δημοσιεύθηκε

/

Δεν μπόρεσε να συγκρατήσει τα δάκρυά του ο Νίκος Τσουρίδης, συνταξιούχος μηχανικός-εκπαιδευτής μηχανοδηγών, για την τραγωδία με το πολύνεκρο δυστύχημα με τα τρένα στα Τέμπη.

Μιλώντας στην ΕΡΤ και την εκπομπή «Συνδέσεις» με τον Κώστα Παπαχλιμίντζο και τη Χριστίνα Βίδου, ο κ. Τσουρίδης ήταν φανερά συγκλονισμένος, έβαλε τα κλάματα και η φωνή του έσπασε τη στιγμή που έλεγε συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων.

Ο κ. Τσουρίδης, ερωτηθείς για τα αίτια του δυστυχήματος, είπε πως ο σταθμάρχης έκανε λάθος, ωστόσο τόνισε πως δεν γίνεται ένα ανθρώπινο λάθος να φέρνει μαζί του δεκάδες νεκρούς και τραυματίες. Όπως είπε, αν υπήρχε δικλίδα ασφαλείας με την τηλεδιοίκηση στο σημείο της σύγκρουσης δεν θα θρηνούσαμε τώρα θύματα.

Χάθηκαν τόσοι άνθρωποι γιατί δεν υπάρχουν μέτρα ασφαλείας

«Πάντα όταν γίνεται ένα σιδηροδρομικό ατύχημα αυτοί που την πληρώνουν είναι οι “μπροστινοί”. Χάσαμε τέσσερις συναδέλφους μηχανοδηγούς γιατί δεν υπάρχουν μέτρα ασφαλείας. Ο σταθμάρχης έκανε ένα λάθος. Το αναγνώρισε ο ίδιος. Φαινόταν από την αρχή ότι είναι ανθρώπινο λάθος, αλλά δεν πρέπει να υπάρχει μια δικλίδα ασφαλείας να το καλύψει;», διερωτήθηκε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών, με εμπειρία 37 ετών στους ελληνικούς σιδηροδρόμους.

Το σύστημα των φωτοσημάτων θα απέτρεπε το δυστύχημα

Μιλώντας για τη «δικλίδα ασφαλείας», που σε αυτή την περίπτωση διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στη μη αποτροπή του δυστυχήματος, δήλωσε ότι είναι το σύστημα των φωτοσημάτων.

«Ο κάθε σταθμάρχης και ο κάθε μηχανοδηγός έκανε ένα σφάλμα. Αυτό το σφάλμα πρέπει από πίσω του να σέρνει νεκρούς; Από το ’95 και μετά αγωνίζεται ο ΟΣΕ και όλοι οι συνάδελφοι να μπορέσουμε να βάλουμε αυτό το σύστημα που λέγεται τηλεδιοίκηση. Ποτέ δεν τα καταφέραμε. Υπάρχει σε ένα τμήμα μικρό, από την Τιθορέα μέχρι τον Δομοκό», επισήμανε ο κ. Τσουρίδης.

Κάνοντας λόγο για συντεχνίες, ο συνταξιούχος μηχανικός κατήγγειλε τη στάση των εργολάβων στη διασπάθιση του έργου και την κωλυσιεργία μέσω της δικαστικής οδού, που οδήγησαν στο να μην είναι εξοπλισμένα τα τρένα στην Ελλάδα με φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση και να μη λειτουργούν το 2023 τα συστήματα μεταξύ τους.

«Ο σιδηρόδρομος λειτουργεί σήμερα, πρώτον, επειδή το θέλουν οι μηχανοδηγοί, δεύτερον, επειδή είναι καλά εκπαιδευμένοι οι σταθμάρχες -ανεξάρτητα αν έγινε ένα μοιραίο λάθος- και μετά το προσωπικό κινήσεως. Αν αυτοί πουν ότι δεν λειτουργεί ο σιδηρόδρομος, παύει να λειτουργεί», επισήμανε ο κ. Τσουρίδης.

Διαφήμιση

Ο σταθμάρχης ήταν άπειρος, δεν έπρεπε να είναι μόνος στη βάρδια

Αναφερόμενος στον σταθμάρχη, που δεν είχε μεγάλη πείρα και στον οποίο «θα ρίξουν όλα τα βάρη επάνω», όπως είπε χαρακτηριστικά, ο κ. Τσουρίδης τόνισε: «Ήταν εκπαιδευμένος πράγματι, αλλά ήταν άπειρος. Δεν έπρεπε να τον είχαν βάλει σε έναν κεντρικό σταθμό, όπως η Λάρισα, μόνο του, να κάνει κυκλοφορία».

Όπως είπε, ο σταθμάρχης, ο οποίος έχει παραδεχθεί το μοιραίο λάθος του, ήταν μόνο έναν μήνα στο συγκεκριμένο πόστο.

«Όταν κάνουμε κυκλοφορία, δεν βάζουμε έναν άπειρο άνθρωπο, γιατί όλη η κυκλοφορία και η ευστροφία που έχει κάποιος άνθρωπος όταν κάνει την κυκλοφορία βασίζονται στην πείρα. Δεν μπορείς να βάλεις έναν άνθρωπο τριάντα ημερών, που (μόλις) έχει τελειώσει την εκπαίδευσή του και έχει αναλάβει. Δεν το διακινδυνεύεις αυτό».

«Το ήξερε και έκανε λάθος. Από την πίεση, από την απειρία, από οτιδήποτε έκανε αυτό το βασικό λάθος» πρόσθεσε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών, επισημαίνοντας τη σημασία τού να υπάρχει δεύτερο έμπειρο άτομο στη βάρδια.

Αν υπήρχε τηλεδιοίκηση, δεν θα είχε γίνει τίποτα

Ερωτώμενος για πώς θα μπορούσε να αποφευχθεί η σύγκρουση της αμαξοστοιχίας Intercity της Hellenic Train με την εμπορική, ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών είπε:

«Εάν αυτό το σύστημα υπήρχε μεταξύ της Λάρισας και της Κατερίνης, Νέων Πόρων μέχρι τη Θεσσαλονίκη, από τη στιγμή που έφυγε η αμαξοστοιχία και μπήκε στη γραμμή καθόδου, όπου ερχόταν το άλλο τρένο από τη Θεσσαλονίκη, οι μηχανοδηγοί στον πρώτο σηματοδότη θα έβλεπαν τα κόκκινα, οπότε ήταν αναγκασμένοι και οι δύο να σταματήσουν. Δεν θα γινόταν τίποτα».

GHOSTFILM MEDIA PRODUCTION

Εταιρικά Βίντεο

VIRAL NEWS

Η Μπαρτσελόνα έκλεισε τη συμφωνία χρηματοδότησης του «Espai Barca» Η Μπαρτσελόνα έκλεισε τη συμφωνία χρηματοδότησης του «Espai Barca»
ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ2 έτη πριν

Η Μπαρτσελόνα έκλεισε τη συμφωνία χρηματοδότησης του «Espai Barca»

To σχέδιο προβλέπει 20 επενδυτές με 1,450 δισ. ευρώ, ποσό που καλύπτει το κόστος των εργασιών του σχεδίου

Λισαβόνα: Ακτιβιστές μάζεψαν 650.000 αποτσίγαρα και τα στοίβαξαν σε πλατεία Λισαβόνα: Ακτιβιστές μάζεψαν 650.000 αποτσίγαρα και τα στοίβαξαν σε πλατεία
ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ2 έτη πριν

Λισαβόνα: Ακτιβιστές μάζεψαν 650.000 αποτσίγαρα και τα στοίβαξαν σε πλατεία

Ακτιβιστές για την προστασία του περιβάλλοντος συνέλεξαν περίπου 650.000 αποτσίγαρα και τα στοίβαξαν την Κυριακή σε μια πλατεία, στο κέντρο...

Ο αθλητής Franz Müllner τράβηξε ένα τρένο 81 τόνων για δέκα μέτρα και 60 εκατοστά σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ. Ο αθλητής Franz Müllner τράβηξε ένα τρένο 81 τόνων για δέκα μέτρα και 60 εκατοστά σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ.
ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ2 έτη πριν

Franz Müllner: Τράβηξε τρένο 81 τόνων για δέκα μέτρα

Ο αθλητής Franz Müllner τράβηξε ένα τρένο 81 τόνων για δέκα μέτρα και 60 εκατοστά σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ

Η Χάρις Αλεξίου βρέθηκε καλεσμένη στο «Στούντιο 4» Η Χάρις Αλεξίου βρέθηκε καλεσμένη στο «Στούντιο 4»
YOUTUBE2 έτη πριν

Η Χάρις Αλεξίου στον καναπέ του «Στούντιο 4»

Η Χάρις Αλεξίου βρέθηκε καλεσμένη στο «Στούντιο 4» και μίλησε για την πορεία της στο τραγούδι, την οικογένειά της και...

Ο αισθησιακός χορός της Heidi Klum, που αναστάτωσε τους θαυμαστές της στο Instagram Ο αισθησιακός χορός της Heidi Klum, που αναστάτωσε τους θαυμαστές της στο Instagram
SOCIAL NEWS2 έτη πριν

Heidi Klum: Το supermodel έβαλε “φωτιά” στο Instagram τον αισθησιακό χορό του

Ο αισθησιακός χορός της Heidi Klum, που αναστάτωσε τους θαυμαστές της στο Instagram. Δείτε την ανάρτηση του supermodel

Διαφήμιση

ΑΡΕΣΟΥΝ