Connect with us

Δημοσιεύθηκε

/

Εργοτάξια για τις πρόδρομες εργασίες του μεγάλου έργου υποδομών της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας θα ξεκινήσουν να στήνονται μέσα στους επόμενους τρεις μήνες.

 

Για την έναρξη των εργασιών της γραμμής 4 του μετρό ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Καραμανλής την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

«Είναι ένα σπουδαίο έργο που θα αλλάξει την καθημερινότητα του πολίτη στο λεκανοπέδιο και θα δώσει τεράστια αναπτυξιακή ώθηση στην οικονομία», ανέφερε ο υπουργός, ενημερώνοντας ότι «στήνονται» τα εργοτάξια για τις πρόδρομες εργασίες, μέσα στους επόμενους τρεις μήνες.

Η γραμμή 4 του μετρό

Το Α΄ τμήμα, Άλσος Βεΐκου-Γουδή έχει μήκος 13 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς, οι οποίοι εκτείνονται κατά μήκος τεσσάρων δήμων (από το άλσος Βεΐκου στην Κυψέλη, από την Κυψέλη στα Εξάρχεια, το Κολωνάκι, τον Ευαγγελισμό, την Καισαριανή, την πανεπιστημιούπολη του Ζωγράφου και κατάληξη Γουδή).

Ο κ. Καραμανλής έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα Εξάρχεια όπου πρόκειται να στηθεί εργοτάξιο στην πλατεία. «Δεν έχουμε δικαίωμα να αφήσουμε καμία περιοχή της Αθήνας χωρίς να της δώσουμε πραγματική ευκαιρία για ανάπτυξη. Αν οι πολίτες έχουν δικαίωμα στην ανάπτυξη, η Πολιτεία έχει υποχρέωση να μην αφήσει οποιαδήποτε περιοχή στο ημίφως της γκετοποίησης, και στο σκοτάδι κάποιων ιδεολογικών εμμονών. Το επόμενο τρίμηνο θα στηθούν τα πρώτα συνεργεία σε διάφορες περιοχές της Αθήνας και μια από αυτές είναι η πλατεία Εξαρχείων. Θέλουμε τη συμπαράσταση όλων των κομμάτων ώστε να ξεπεράσουμε τις όποιες αντιδράσεις μπορεί να εκδηλωθούν», είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και ενημέρωσε ότι σε Κατεχάκη και Βεΐκου θα τοποθετηθούν επίσης τα πρώτα εργοτάξια.

«Μιλάμε για ένα τεράστιο έργο εντός του αστικού ιστού της πόλης των Αθηνών, ένα έργο που θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ, όταν θα γίνει το κύριο έργο», είπε ο υπουργός και επισήμανε ότι έργα τέτοιας κλίμακας είναι αναμενόμενο να επιφέρουν δυσκολίες στην καθημερινότητα των πολιτών, αλλά όλοι αναγνωρίζουν πως τα οφέλη που θα προκύψουν θα βελτιώσουν την καθημερινότητα. «Θα υπάρξει ένα πολύ θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα στο έργο αυτό, ενδεικτικά αναφέρω ότι η μέγιστη ημερήσια μείωση των αυτοκινήτων έχει υπολογιστεί ότι θα είναι 60.000 λιγότερα οχήματα, όταν γίνει η γραμμή 4 στο λεκανοπέδιο και η μέση εξοικονομούμενη ημερήσια ενέργεια θα ανέρχεται σε 1.216 Μεγαβατώρες, ενώ το διοξείδιο του άνθρακα θα μειωθεί κατά 318 τόνους την ημέρα. Παράλληλα, το έργο αυτό θα τονώσει την αγορά, θα δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας», είπε ο Κώστας Καραμανλής.

Διόδια στην Εγνατία Οδό

Ο υπουργός ενημέρωσε την επιτροπή και για τη συμφωνία – πλαίσιο, που αφορά στις υπηρεσίες λειτουργίας και υποστήριξης σταθμών διοδίων της Εγνατία Οδού.

«Προχωράμε στην τοποθέτηση των διοδίων», είπε ο κ. Καραμανλής, ενημέρωσε όμως τους βουλευτές ότι, μετά από διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς, η χρέωση θα διαμορφωθεί στα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο (σσ θα αυξάνεται σταδιακά), αντί των 5 λεπτών που είχε συμφωνηθεί επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Αναφορικά με την συμφωνία-πλαίσιο για τους σταθμούς διοδίων, ο υπουργός επισήμανε ότι κύριο αντικείμενο της Εγνατίας Οδού, πέρα από το κατασκευαστικό της έργο, είναι η διαχείριση της λειτουργίας, η συντήρηση και εκμετάλλευση ενός εκτεταμένου οδικού δικτύου.

Διαφήμιση

«Με δεδομένο ότι η Εγνατία Οδός απασχολεί μικρό εργαζομένων, ακολουθεί τη μέθοδο της ανάθεσης σε εξωτερικούς συνεργάτες-ιδιωτικές τεχνικές εταιρείες- κατόπιν σχετικών διαγωνιστικών διαδικασιών», είπε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε ότι στην Εγνατία Οδό λειτουργούν σήμερα 18 σταθμοί διοδίων και προγραμματίζονται να λειτουργήσουν και άλλοι δύο νέοι μετωπικοί σταθμοί στο Νησέλι και την Καβάλα, καθώς και 43 πλευρικοί σταθμοί, σύμφωνα με απόφαση που είχε λάβει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, με ΚΥΑ το 2017.

Ο υπουργός αναφέρθηκε στο ιστορικό για την ανάπτυξη των διοδίων και επισήμανε ότι ο αρχικός σχεδιασμός για την ανάπτυξη διοδίων στην Εγνατία Οδό, όπως αυτός καταγράφηκε στην ΚΥΑ Χαρδούβελη-Χρυσοχοΐδη το 2014, περιλάμβανε μόνο μετωπικούς σταθμούς διοδίων και καθόλου πλευρικούς σταθμούς διοδίων.

«Οι εννέα λειτουργούντες μετωπικοί σταθμοί, σύμφωνα με την ΚΥΑ της κυβέρνησης Σαμαρά, θα πήγαιναν από εννέα σε δεκατρείς. Τι έγινε μετά; Θυμάστε το κίνημα “δεν πληρώνω” και τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν πρέπει να υπάρχουν διόδια. Όταν όμως ο ΣΥΡΙΖΑ έγινε κυβέρνηση αύξησε τους μετωπικούς σταθμούς και όλα τα διόδια, από 13 σε 63. Αυτό για να θυμόμαστε όλοι τη διαδικασία που ακολουθήθηκε, με ΚΥΑ Τσακαλώτου-Σπίρτζη το 2018. Με το νέο αριθμό διοδίων, το κόστος ανά χιλιόμετρο πήγαινε κοντά στα 5 λεπτά το χιλιόμετρο», είπε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έκανε λοιπόν μια πολύ ωραία κωλοτούμπα. Όσο ήταν αντιπολίτευση έλεγε ότι δεν θα βάλει διόδια, ήρθε στην κυβέρνηση αύξησε τα διόδια από τα 13 στα 63 και αύξησε και το κόστος στα 5 λεπτά το χιλιόμετρο».

GHOSTFILM MEDIA PRODUCTION

Εταιρικά Βίντεο

VIRAL NEWS

Η Μπαρτσελόνα έκλεισε τη συμφωνία χρηματοδότησης του «Espai Barca» Η Μπαρτσελόνα έκλεισε τη συμφωνία χρηματοδότησης του «Espai Barca»
ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ2 έτη πριν

Η Μπαρτσελόνα έκλεισε τη συμφωνία χρηματοδότησης του «Espai Barca»

To σχέδιο προβλέπει 20 επενδυτές με 1,450 δισ. ευρώ, ποσό που καλύπτει το κόστος των εργασιών του σχεδίου

Λισαβόνα: Ακτιβιστές μάζεψαν 650.000 αποτσίγαρα και τα στοίβαξαν σε πλατεία Λισαβόνα: Ακτιβιστές μάζεψαν 650.000 αποτσίγαρα και τα στοίβαξαν σε πλατεία
ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ2 έτη πριν

Λισαβόνα: Ακτιβιστές μάζεψαν 650.000 αποτσίγαρα και τα στοίβαξαν σε πλατεία

Ακτιβιστές για την προστασία του περιβάλλοντος συνέλεξαν περίπου 650.000 αποτσίγαρα και τα στοίβαξαν την Κυριακή σε μια πλατεία, στο κέντρο...

Ο αθλητής Franz Müllner τράβηξε ένα τρένο 81 τόνων για δέκα μέτρα και 60 εκατοστά σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ. Ο αθλητής Franz Müllner τράβηξε ένα τρένο 81 τόνων για δέκα μέτρα και 60 εκατοστά σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ.
ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ2 έτη πριν

Franz Müllner: Τράβηξε τρένο 81 τόνων για δέκα μέτρα

Ο αθλητής Franz Müllner τράβηξε ένα τρένο 81 τόνων για δέκα μέτρα και 60 εκατοστά σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ

Η Χάρις Αλεξίου βρέθηκε καλεσμένη στο «Στούντιο 4» Η Χάρις Αλεξίου βρέθηκε καλεσμένη στο «Στούντιο 4»
YOUTUBE2 έτη πριν

Η Χάρις Αλεξίου στον καναπέ του «Στούντιο 4»

Η Χάρις Αλεξίου βρέθηκε καλεσμένη στο «Στούντιο 4» και μίλησε για την πορεία της στο τραγούδι, την οικογένειά της και...

Ο αισθησιακός χορός της Heidi Klum, που αναστάτωσε τους θαυμαστές της στο Instagram Ο αισθησιακός χορός της Heidi Klum, που αναστάτωσε τους θαυμαστές της στο Instagram
SOCIAL NEWS2 έτη πριν

Heidi Klum: Το supermodel έβαλε “φωτιά” στο Instagram τον αισθησιακό χορό του

Ο αισθησιακός χορός της Heidi Klum, που αναστάτωσε τους θαυμαστές της στο Instagram. Δείτε την ανάρτηση του supermodel

Διαφήμιση

ΑΡΕΣΟΥΝ