ΜΑΡΓΚΕΡΙΤ
Δυο φορές υποψήφιος για Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών, με τα «Quand j’etais chanteur» και «A l’origine», ο Γάλλος σκηνοθέτης Ξαβιέ Τζιανολί έκλεψε τις εντυπώσεις φέτος στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Βενετίας με τη «Μαργκερίτ», την απολαυστική, αντισυμβατική βιογραφία της χειρότερης σοπράνο στον κόσμο, εμπνευσμένη ελεύθερα από την αληθινή ιστορία της κακόφωνης τραγουδίστριας της όπερας Φλόρενς Φόστερ Τζένκινς.
Δυο φορές υποψήφιος για Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών, με τα «Quand j’etais chanteur» και «A l’origine», ο Γάλλος σκηνοθέτης Ξαβιέ Τζιανολί έκλεψε τις εντυπώσεις φέτος στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Βενετίας με τη «Μαργκερίτ», την απολαυστική, αντισυμβατική βιογραφία της χειρότερης σοπράνο στον κόσμο, εμπνευσμένη ελεύθερα από την αληθινή ιστορία της κακόφωνης τραγουδίστριας της όπερας Φλόρενς Φόστερ Τζένκινς.
Υπόθεση
1921: βρισκόμαστε στο ξεκίνημα της Χρυσής Δεκαετίας του ’20. Όχι πολύ μακριά από το Παρίσι, είναι μέρα γιορτής στο κάστρο της Μαργκερίτ Ντιμόν. Όπως κάθε χρόνο, οι καθωσπρέπει εραστές της μουσικής συγκεντρώνονται στο πολυτελές σπίτι της ιδιοκτήτριας. Κανείς δεν ξέρει πολλά για αυτή τη γυναίκα, εκτός από το ότι είναι ζάμπλουτη και ότι ολόκληρη η ζωή της είναι αφιερωμένη στο πάθος της: τη μουσική. Η Μαργκερίτ τραγουδά. Τραγουδά με την καρδιά της, αλλά τραγουδά φρικτά παράφωνα.
Η Μαργκερίτ ζούσε το πάθος της κλεισμένη σε μια γυάλα, και το υποκριτικό κοινό που έρχεται για να γελάσει μαζί της τής συμπεριφέρεται σαν να πρόκειται για τη ντίβα που εκείνη όντως θεωρεί ότι είναι. Όταν ένας προβοκάτορας νεαρός δημοσιογράφος αποφασίζει να γράψει ένα διθυραμβικό άρθρο για την τελευταία της ερμηνεία, η Μαργκερίτ αρχίζει να πιστεύει ακόμα περισσότερο στο ταλέντο της. Αυτό της δίνει το κουράγιο που χρειάζεται για να ακολουθήσει το όνειρό της. Παρά τους δισταγμούς του συζύγου της, και με τη βοήθεια μιας βιτριολικής πάλαι ποτέ φίρμας της όπερας, αποφασίζει να ξεκινήσει σκληρή εκπαίδευση για να δώσει το πρώτο της πραγματικό ρεσιτάλ μπροστά σε ένα πλήθος αγνώστων.