Μεγάλο πλήγμα δέχτηκε ο κλάδος του αυτοκινήτου, με την κατάθεση πτώχευσης της ΕΛΜΑ, της ελληνικής αντιπροσωπείας της Mazda, που δραστηριοποιείται στη χώρα μας από το 1982.
Μετά από μια μεγάλη περίοδο «ξηρασίας» και αρκετών προβλημάτων, με ανεμικό ενδιαφέρον από το αγοραστικό κοινό και κατά συνέπεια χαμηλές πωλήσεις, η ελληνική αντιπροσωπεία της Mazda φαίνεται ότι ξεπέρασε τα όρια της αντοχής της και γράφει την τελευταία σελίδα της, με μια αίτηση πτώχευσης.
Η αίτηση κατατέθηκε την Δευτέρα 30 Ιουνίου και τώρα η υπόθεση πέρασε στα δικαστήρια τα οποία θα έχουν την τελική απόφαση, για το αν θα γίνει δεκτή. Η εταιρεία σύμφωνα με τη δήλωσή της, επέλεξε την πτώχευση από την στάση πληρωμών, έτσι ώστε να ξεφύγει από το αδιέξοδο που την είχαν οδηγήσει τα χαμηλά έσοδα σε συνάρτηση με τα μεγάλα δάνεια.
Σύμφωνα με το ισολογισμό που είναι υποχρεωμένη να αναρτήσει στο επίσημο site η εταιρεία, ο τζίρος του 2012 ήταν 13 εκατομμύρια ευρώ, έναντι των 40 εκατομμυρίων ευρώ που είχε το 2011, δηλαδή είχε ζημιές που έφταναν τα 23 εκατομμύρια ευρώ. Στα στοιχεία που ανακοινώνονταν για την ίδια χρονιά, ο αριθμός των εργαζομένων στην εταιρεία έφτανε τα 164 άτομα, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν πληροφορίες για τον σημερινό αριθμό, ο οποίος αναμένεται να είναι δραματικά μικρότερος. Τα χρέη της εταιρεία προς το προσωπικό υπολογίζονται ότι ανέρχονται στα πέντε εκατομμύρια ευρώ.
Παράλληλα και όσον αφορά τους πελάτες της εταιρείας, αγωνία επικρατεί στους κατόχους αυτοκινήτων Mazda, αφού δημιουργείται η απορία για την εξυπηρέτηση που θα έχουν στο άμεσο μέλλον. Ωστόσο, σύμφωνα με την εταιρεία, υπάρχει στοκ σε ανταλλακτικά, ενώ θα γίνει άμεσα επικοινωνία με την Mazda Ευρώπης ώστε να αναλάβει την κάλυψη των εγγυήσεων και ανταλλακτικών.